Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
Agnieszka Sabalska
nauczyciel mianowany
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Stanisława Wyspiańskiego w Płońsku
ubiegający się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014
Data zakończenia stażu: 31.05.2017
Zgodnie z § 8 ust.1 w planie rozwoju uwzględniłam następujące treści:
1) Umiejętność organizacji i doskonalenie warsztatu i metod pracy , dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywanie potrzebnych zmian - § 8 ust. 2 pkt. 1
2) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie
lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego - § 8 ust. 2 pkt. 1
3) Uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - §8, ust.2, pkt 4a, §8, ust.2, pkt 4c, §8, ust.2, pkt 4e
Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym
Zadania- przewidywane efekty
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu z dnia 1 marca 2013r.
fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów, aktów prawnych dotyczących awansu
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego
Udział w szkoleniach poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji
Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe).
początek stażu
początek stażu i według zmian zawartych w przepisach prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego
wrzesień 2014
zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady
cały staż
zbiór dokumentacji
zbiór dokumentacji
wniosek, plan rozwoju
potwierdzenia obecności na posiedzeniach Rady, zaświadczenia
biblioteczka
2. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela
Autorefleksja, samoocena.
wrzesień 2014
plan rozwoju zawodowego
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów: programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć.
cały okres stażu
zgromadzone materiały
4. Poznanie zasad organizacji i funkcjonowania szkoły
Analiza dokumentacji szkoły: statutu, programu wychowawczego, wewnętrznego systemu oceniania, szkolnego programu profilaktyki, regulaminów itp.
wrzesień 2014r. i zgodnie z wprowadzanymi zmianami
notatki
5. Opracowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Analiza, autorefleksja i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
maj 2017
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Zadania wynikające z rozporządzenia.
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania- przewidywane efekty
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w doskonaleniu.
Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: w różnego rodzaju kursach ...