Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: Izabela Makowska
Szkoła: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy(01.09.2013 – 31.05.2016)
Imię i nazwisko opiekuna stażu: ………………..
Dyrektor Szkoły: Ryszard Mazerant
Plan może ulec korekcie podczas trwania stażu
Spis treści:
I. Podstawa prawna 3
II. Rodzaj działalności 3
1. uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 3
2. pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia ustawicznego 4
3. poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły 4
4. organizowanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zamian w tych działaniach 5
5. uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 6
6. wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 6
7. zastosowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 6
8. posługiwanie się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły 6
Podstawa prawna
Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, z uwzględnieniem zmian w tekście zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013.
Rodzaj działalności
uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
|FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady |Potwierdzenia na liście obecności |
| |Pedagogicznej | |
|Współpraca z Dyrektorem szkoły i gronem |W okresie trwania stażu |Potwierdzenia współpracy |
|pedagogicznym dotycząca współorganizacji | | |
|konkursów, imprez, wycieczek szkolnych | | |
|Sprawowanie opieki nad uczniami podczas |W okresie trwania stażu |Potwierdzenia współpracy |
|imprez szkolnych, wyjazdów, wycieczek | | |
|szkolnych | | |
|Pełnienie dyżurów podczas przerw |W okresie trwania stażu |Potwierdzenia w planie dyżurów |
|śródlekcyjnych | | |
|Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu |Podczas roku szkolnego 2013/2014 |Dokumentacja dotycząca. ewaluacji |
|ewaluacyjnego | | |
|Zapoznanie z wynikami pracy zespołu |W okresie trwania stażu |Potwierdzenia na listach obecności podczas |
|ewaluacyjnego | |prezentacji wyników ewaluacji |
pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach ...