Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI KOLEŻEŃSKIEJ
Autor scenariusza: Aneta Bielińska
Temat: Do you know what you eat? Czy wiesz, co jesz? (O zdrowym odżywianiu.)
Cele lekcji:
• cel główny:
1. Zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania
2. Przedstawienie ważkich treści edukacyjnych przy pomocy materiałów multimedialnych atrakcyjnych dla uczniów.
3. Kulturowy: poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy to, co popularne jest zawsze właściwe i zdrowe?
• szczegółowe cele operacyjne:
1. Uczeń potrafi opowiedzieć o swoich nawykach żywieniowych.
2. Jest skłonny do zabierania głosu i przedstawiania swoich poglądów w dyskusji.
3. Potrafi współpracować w grupach.
Formy socjalne: praca samodzielna, praca w grupach, plenum
Techniki pracy: analiza filmu i diagramu, dyskusja na forum, dyskusja w grupach
Pomoce dydaktyczne: film „Super size me” (2004) w reżyserii Morgana Spurlocka, komputer, kserokopie z piramidą zdrowia po angielsku
1. WSTĘP – zapoznanie uczniów z tematem lekcji i planem pracy.
• Nauczyciel (N) przedstawia uczniom (U) temat zajęć oraz zapoznaje ich z planem pracy na lekcji, a następnie prosi ich o wypisanie w grupach nazw ulubionych produktów spożywczych
2. POKAZ FRAGMENTÓW FILMU „Super size me”
• N przedstawia krótką charakterystykę filmu, po czym prezentuje U wybrane fragmenty.
Wybrane fragmenty (minuty:sekundy): RAZEM: 12 MINUT
• 00:45-04:55 [początek filmu] [4 MINUTY] – badanie Morgana przed tym miesiącem – badania wykazały, że jest w 100 % zdrowy
• 24:20-25:11 [rozmowa z Kelly Brownell i dalej aż do Day 3 [1 MINUTA]
• 29:14-30:00 [rozmowa z profesorem o chorobach spowodowanych otyłością i dalej plansze z chorobami] [1 MINUTA]
• 44:23-46:20 [od tego, jakie reklamy ogląda amerykańskie dziecko w TV aż do rysunkowej postaci przy sejfie] [2 MINUTY]
• 1:12:20-1:12:46 [uzależniające składniki w pożywieniu fast food] [30 SEKUND]
• 1:30:39-1:32:20 [diagramy pokazujące tycie Morgana] [2 MINUTY]
• 1:33:28-1:34:52 [podsumowanie ile, czego zjadł przez ten miesiąc do końca filmu] [2 MINUTY]
3. DYSKUSJA – część pierwsza, analiza filmu
• N pyta U o ich refleksje na temat filmu
4. DIAGRAM – piramida zdrowia
• N prezentuje U diagram przedstawiający piramidę zdrowia
• N omawia z U znaczenie diagramu
• N rozdaje U kserokopie z piramidą zdrowia
5. EWALUACJA – refleksja na temat treści edukacyjnych lekcji
• N pyta U o znaczenie lekcji – jakie refleksje na temat zdrowego odżywiania przemawiają do U najsilniej, do jakich treści i wskazówek poznanych na lekcji chcieliby się stosować w codziennym życiu, a co ich zupełnie nie przekonało?
6. USTNA OCENA PRACY UCZNIÓW NA LEKCJI.