Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych.
Zespół Szkół Nr 3 im. Wł. St. Reymonta w Łukowie
Opracował:
Zespół Nauczycieli Języków Obcych
Lider: Aneta Bielińska
Łuków, czerwiec 2016 r.
SPIS TREŚCI
Wstęp……………………………………………………………………………………..….…....3
Informacje podstawowe………………………………………...………………………………....3
1.1. Podstawa prawna……………………………………………………..………………...…...... 3
1.2. Harmonogram………………………………………………………..…………………...........3
1.3. Wymaganie………………………………………………………………………………..........6
1.4.Cele ewaluacji………………………………………………………………………...................6
1.5. Metody badawcze…………………………………………………..…………………………..6
Prezentacja wyników ewaluacji…………………………………………..………………………7
Analiza wywiadu indywidualnego z nauczycielami języków obcych …………….……….7
Analiza wywiadu kwestionariuszowego dla ucznia…...…………………………………....11
Analiza ankiet dla rodzica……......……………………………………………….…..……..19
Podsumowanie wyników ewaluacji wewnętrznej………………………………………………25
Wnioski i zalecenia…………………………………………………………………………...….26
Wnioski…………………………………………………………………………………..……26
Zalecenia………………………………………………………………………………….…..27
Załączniki…………………………………………………………………………………..…......28
5.1 Lista załączników……………………………………………………………………….…....28
5.2. Załączniki…………………………………………………………………………………...28
Wstęp
Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł. St. Reymonta w Łukowie dotyczącej prowadzenia działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych. W trakcie ewaluacji zbierano informacje pochodzące z trzech źródeł: wywiadu indywidualnego przeprowadzonych wśród nauczycieli języków obcych, ankiet skierowanych do rodziców oraz wywiadu kwestionariuszowego dla uczniów naszej szkoły.
Na podstawie zebranych danych sporządzono poniższy raport, w którym przedstawiono wyniki badań oraz wnioski do dalszej bardziej efektywnej pracy, zmierzającej do podniesienia jakości pracy szkoły.
1. Informacje podstawowe
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 10 maja 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2013 r. poz. 560); Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
Harmonogram ewaluacji
Zadania
Terminy
Osoby odpowiedzialne
I. Spotkanie Zespołu Nauczycieli Języków Obcych, dyskurs- wybór obszaru ewaluacji
27 VIII
Przewodniczący Zespołu Języków Obcych
II. Spotkanie Zespołu ewaluacyjnego:
Omówienie pracy zespołu ewaluacyjnego na rok szkolny 2015/2016, wstępna faza planowania ewaluacji obszaru II, Procesy zachodzące w szkole lub placówce, wymaganie 2.6 Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych (opracowanie projektu ewaluacji: ustalenie pytań kluczowych, kryteriów, określenie narzędzi diagnostycznych i próby badawczej; wypracowanie ogólnego harmonogramu ewaluacji wewnętrznej )
przyjęcie planu wraz z ogólnym harmonogramem
28 VIII
31 VIII
Członkowie Zespołu Języków Obcych
III. Przygotowanie projektu ewaluacji:
przygotowanie założeń projektowych,
opracowanie szczegółowego harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z założeniami projektowymi
18 IX
21 IX
Zespół ewaluacyjny
IV. Realizacja działań ewaluacyjnych:
zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych
Zgodnie z harmonogramem projektowym ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2015/2016
Realizatorzy poszczególnych badań ewaluacyjnych, lider zespołu ewaluacyjnego jako koordynator
Harmonogram projektowy ewaluacji wewnętrznej na rok szkolny 2015/2016
Zadania
Terminy
Osoby odpowiedzialne
1.Spotkanie ...