Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Mgr Hanna Śpiewak
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dębowicy
Nauczany przedmiot: religia
Nauczyciel mianowany
Czas trwania stażu: 1.09.2014 do 31. 05.2017r.
Jestem katechetką pracującą w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dębowicy od 2006 roku. Od 2013 roku jestem nauczycielem mianowanym.
Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, był i jest wszechstronny rozwój ucznia. Starałam się zatem doskonalić swój warsztat pracy oraz wykorzystać nabyte umiejętności dla dobra uczniów i szkoły, w której pracuję. Chęć dalszego rozwoju skłoniła mnie do rozpoczęcia stażu i ubiegania się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Rozpoczynając staż zapoznałam się z procedurami awansu zawodowego i przeprowadziłam analizę przepisów prawa oświatowego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) – obowiązująca z dniem następującym po ogłoszeniu tj. z dniem 27 marca 2013 r.
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela – w szczególności rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Mój plan rozwoju zawodowego uwzględniał ponadto założenia Statutu Szkoły, Planu Pracy Szkoły, Programu Wychowawczego, a także potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i współpracowników. Starałam się, by uwzględniając specyfikę i potrzeby placówki, jednocześnie mobilizował mnie do coraz aktywniejszej pracy i skuteczniejszego oddziaływania na ucznia.
Zgodnie z brzmieniem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli w okresie stażu zrealizowałam następujące zadania:
§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenia pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego, prawem oświatowym regulującym wymogi awansu oraz zapoznanie ze sposobem dokumentowania działań nauczyciela.
Zapoznałam się z aktami prawnymi regulującymi zasady awansu zawodowego oraz dokonałam ich analizy: Kartą Nauczyciela i Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Efekty:
Poszerzenie wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego, poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu na nauczyciela dyplomowanego oraz sposobu dokumentowania dorobku zawodowego.
2. Ocena własnych umiejętności i możliwości, dotychczasowej pracy nauczyciela. Analiza pracy zawodowej oraz zaplanowanie kolejnych działań w procesie kształcenia i wychowania z uwzględnieniem specyfiki szkoły, jej potrzeb oraz potrzeb uczniów.
Na podstawie analizy mojej dotychczasowej pracy wyciągnęłam wnioski, które ...