Dodaj publikację
Autor
Halina Kowalczyk
Data publikacji
2017-06-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
305

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Język francuski.
 Pobierz (docx, 76,5 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ UJĘTYCH W PLANIE ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela:

Nauczany przedmiot: język francuski

Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2014 r. – 31.05.2017 r.)

Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywał staż:

Wstęp

Jestem nauczycielem mianowanym, zatrudnionym w II Liceum Ogólnokształcącym w…………………………... Spełniając wymagane kwalifikacje określone w art.9, ust.1 pkt.1 Karty Nauczyciela, wystąpiłam z wnioskiem o rozpoczęcie stażu przygotowującego do awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Rozpoczęcie stażu nastąpiło 1 września 2014 roku. Staż trwał do 31 maja 2017 roku.

Swój staż na nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam od analizy własnego doświadczenia zawodowego oraz swoich mocnych i słabych stron jako nauczyciela. Następnie opracowałam plan rozwoju zawodowego zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Z jednej strony mój plan rozwoju zawodowego stanowił kontynuację realizowanych wcześniej przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych. Z drugiej strony postawił przede mną nowe zadania, których realizacja wzbogaciła moje doświadczenie zawodowe. Dołożyłam wszelkich starań aby mój plan rozwoju zawodowego uwzględniał specyfikę szkoły, w której pracuję. Był zgodny z potrzebami szkoły, uczniów i moimi jako nauczyciela.

Niniejsze sprawozdanie opracowałam na podstawie zgromadzonych podczas stażu dokumentów i własnych notatek. Przedstawia ono stopień realizacji założonych przeze mnie, w planie rozwoju zawodowego, celów oraz innych działań nieujętych planem. Starałam się dokonać oceny przydatności podjętych przeze mnie działań dla szkoły, uczniów i dla mnie jako nauczyciela i wykazać w ten sposób spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

POZNANIE PROCEDUR AWANSU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Rozpoczynając procedurę awansu zawodowego zapoznałam się w sierpniu i we wrześniu 2014 roku z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego i przeprowadziłam analizę przepisów prawa oświatowego, a w szczególności:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593),

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz.1112),

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Po zapoznaniu się z zawartymi tam wymaganiami dotyczącymi awansu zawodowego opracowałam plan rozwoju zawodowego, zrealizowałam postawione tam zadania oraz sporządziłam sprawozdanie z jego realizacji, na podstawie którego otrzymałam pozytywną ocenę dorobku.

Zatwierdzony przez ...