Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
polaxon, 2017-06-29, ocena:
widziałem literówki.. brak wniosków i ewaluacji w sprawozdaniu
Jestem nauczycielem matematyki. W szkole pracuję od 2011 r. W momencie rozpoczęcia stażu miałem ukończone studia wyższe
magisterskie z matematyki z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe w zakresie ekonomii o specjalności rachunkowość.
Obecnie jestem nauczycielem kontraktowym, ubiegającym się o stopień nauczyciela mianowanego. W Szkole Podstawowej nr 70 z Oddziałami
Integracyjnymi im. Bohaterów Monte Cassino w Warszawie zatrudniony jestem na czas nieokreślony. W 2014 roku złożyłem wniosek
o rozpoczęcie stażu, a następnie opracowałem plan rozwoju zawodowego, który wyznaczył kierunek moich działań.
Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałem wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki, doskonaliłam swoje umiejętności
dydaktyczno-wychowawcze, opiekuńcze, uwzględniając potrzeby uczniów. Poszerzałem wiedzę dotyczącą prawa oświatowego, aktywnie
uczestniczyłem w życiu szkoły. Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań, które przedstawia różne formy mojej aktywności
zawodowej, zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 26 marca 2013 r., pozycja 393 ze zm.).
Realizacja poszczególnych punktów rozporządzenia dotyczących awansu zawodowego
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych,
§ 7 ust. 1 pkt 1
opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły
oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
Przez cały okres stażu uczestniczyłem w pracach organów szkoły związanych z realizacją podstawowych funkcji i zadań szkoły. Brałem
udział w radach pedagogicznych oraz w zespołach zadaniowych:
- Zespół Pedagogiczno-Wychowawczy (m.in. współtworzenie Planu Dydaktycznego, Planu Wychowawczego i Programu Profilaktyki Szkoły)
- Szkolny Zespół Matematyczno-Przyrodniczy - opracowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania, przygotowywanie uczniów do konkursów,
sprawdzianów, apeli, działania naprawcze i doskonalące wynikające z wniosków po sprawdzianie szóstoklasisty i badaniu osiągnięć.
- Szkolny Zespół Wspierania Uczniów Uzdolnionych: zajęcia rozwijające z uczniami, indywidualny program nauki dla ucznia wybitnego
matematycznie z klasy trzeciej.
W czasie stażu współpracowałem z Samorządem Uczniowskim przy organizacji różnych uroczystości szkolnych (dyskoteka
karnawałowa, walentynkowa, pidżamowy dzień, sprzątanie świata, apele okolicznościowe). W ciągu trzech lat aktywnie brałem udział
w przygotowaniu festynu z okazji święta szkoły, jako wychowawca klasy dwukrotnie koordynowałem działania rodziców w przygotowaniach
jarmarku świątecznego na rzecz dzieci z Domu Dziecka. Ponadto brałem udział z moją klasą w ogólno-szkolnej akcji pod tytułem „Smaczny
poniedziałek”, z której środki finansowe zostały przeznaczone na Zieloną Szkołę.
Dzięki wyżej wymienionym działaniom dopracowałem umiejętność organizowania swojej pracy oraz współpracy z nauczycielami, rodzicami
i uczniami.
W trakcie stażu jako wychowawca klasy byłem organizatorem wielu wyjść m. in. do teatru , kina, Centrum Nauki Kopernik oraz
wycieczki agroturystycznej. Razem z uczniami i rodzicami przygotowywałem m. in. : klasową Wigilię, Dzień Matki, Dzień ...