Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wiosenne spotkanie z czarodziejką - zajęcia w grupie 3-4latków
Cel ogólny:
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i zespole z wykorzystaniem zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
Cele szczegółowe:
- słucha i ogląda z zainteresowanie opowiadania nauczyciela;
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;
- rozpoznaje zapis swojego imienia;
- rozwiązuje zagadki i naśladuje dźwięki wydawane przez owady;
- reaguje na podany sygnał wzrokowy - rozpoznaje symbol;
- rysuje po śladzie;
- współpracuje w parze, w grupie;
Metody pracy:
–słowne: rozmowa, instrukcja, objaśnienia, zagadki, opowiadanie,
–czynne: kierowana własna działalnością, zadań stawianych dziecku,
–percepcyjne: teatrzyk kamishibai,
Formy pracy:
- indywidualna;
- zespołowa;:
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie:
"Dzisiaj mamy dobry dzień
Więc uśmiechnij do mnie się
klaśnij w dłonie raz i dwa
zrób krok w prawo tak jak ja."
2. Zaproszenie do czarodziejskiej/wyjątkowej krainy:
"Kiedy za chwilę zamkniecie oczy
wnet w czarodziejskim znajdziecie się świecie
zatem uwaga!
Już wróżka czary zaczyna:"
Dzieci zamykają oczy.
"Czary mary…."
3. Wchodzi wróżka/czarodziejka (prowadząca zajęcia zamieniona w wróżkę) z 4 kwiatkami w dłoni i zaprasza na wyjątkową wyprawę na łąkę - przejazd pociągiem/samolotem.
4. Przywitanie na łące - zabawa ruchowa z elementami artykulacyjnymi z reakcją na przerwę w muzyce.
Dz. przy muzyce spacerują po łące, na przerwę N. zadaje zagadkę. Dz. po odgadnięciu co to za owad - wita się z pozostałymi naśladując dźwięk jaki wydaje owad z zagadki.
"Tu na kwiatku w trzech kolorach, ktoś tam brzęczy do wieczora" (pszczoła)
"Czasem przez dzień cały prawie cicho siedzi w stawie" (żaba)
"Ten skaczący po łące owadzik, swoim graniem nikomu nie wadzi, bo ma talent muzyka i miło słuchać gdy w trawie gdzieś cyka" (konik polny).
5. Wizytówki z imieniem, przydzielenie znaczków (podział na grupy).
Czarodziejka niechcący rozsypała wizytówki dzieci z imionami. Każdy szuka swojego imienia. Po drugiej stronie wizytówki jest znaczek, dzieci odszukują go i przyklejają go sobie.
6. Magiczna kostka.
Dzieci rzucają kostką i wykonują polecenie, które wskazuje kostka.
- podskoki obunóż
- podskoki na jednej nodze
- klaskanie
- tupanie
- obrót dookoła siebie
- podskoki z nogi na nogę
6. Opowiadanie czarodziejki.
N. przedstawia dzieciom historię małego chomika na podstawie opowiadania S. Szuchowej "Chomik szuka wiosny": z wykorzystaniem elementów teatrzyku kamishibai.
7. Krótka rozmowa na temat oglądanego teatrzyku. Nawiązanie do poszukiwania drogi chomika do swojej przyjaciółki z wykorzystaniem przyniesionych prze siebie 4 kwiatów.
- Dlaczego chomik wybrał się na spacer?
- Z kim rozmawiał po drodze?
- Czy chmurki widziały wiosnę?
- Czy ptaki udzieliły mu odpowiedzi?
- Dlaczego chomik nie spytał bociana o wiosnę?
-Co pomyślał bocian o chomiku?
8. Droga chomika przez labirynt.
Na ...