Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Imię i nazwisko nauczyciela: …...................................................
Miejsce pracy: …..........................................................................
Zajmowane stanowisko: Nauczyciel wspomagający
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2018 r.
| | | | |
| |Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z | |Termin |
| |wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013 | | |
| |r. |Formy realizacji | |
|1. | | | |
| |§7 ust. 2 pkt 1 |Poznanie procedury awansu zawodowego: | |
| | |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego | |
| |Umiejętności organizacji i doskonalenie |nauczycieli (rozporządzenie MENiS | |
| |warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych |w sprawie uzyskania stopnia awansu oraz adekwatnych aktów prawnych Karty | |
| |działań, a także oceniania ich skuteczności i |Nauczyciela), | |
| |dokonywania zmian w tych działaniach. |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych |IX 2015 r. |
| | |dotyczących awansu, | |
| | |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju oraz sprawozdania. | |
| | | |Okres stażu |
| | |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: | |
| | |Omówienie zasad współpracy z opiekunem stażu (zawarcie kontraktu), |Okres stażu |
| | |Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z | |
| | |uwzględnieniem zajęć obserwowanych i współprowadzonych, | |
| | |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych | |
| | |nauczycieli, |IX 2015 r. |
| | |Wspomaganie prowadzenia zajęć w obecności opiekuna stażu. | |
| | | | |
| | |Stosowanie aktywizujących metod nauczania w procesie dydaktycznym oraz | |
| | |różnorodnych form pracy z uczniem dysfunkcyjnym. |Okres stażu |
| | |Opracowanie pomocy dydaktycznych, np. kart pracy, gazetek klasowych, | |
| | |testów, pokazów multimedialnych w celu dostosowania do indywidualnych |Okres stażu |
| | |potrzeb edukacyjnych ucznia. | |
| | | |Okres stażu |
| | |Opracowanie scenariuszy zajęć, środków dydaktycznych, konsultacja, | |
| | |analiza, ewaluacja. | |
| | | | |
| | |Prowadzenie dokumentacji szkolnej, czyli teczki integracyjnej klasy, |Okres stażu |
| | |dziennika pracy z uczniami niepełnosprawnymi. | |
| | | | |
| | |Udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach szkolenia | |
| | |zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem tematyki: | |
| | |- oligofrenopedagogika, |Okres stażu |
| | |- praca z dzieckiem autystycznym, | |
| | |- tyflopedagogika, | |
| | |- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki | |
| | |Sherborne. |Okres stażu |
| | | | |
| | |Konsultowanie działań podejmowanych w klasie z pedagogiem oraz | |
| | |nauczycielami pracującymi w klasie. | |
| | | |Okres stażu |
| | |Prowadzenie zeszytu obserwacji dotyczących zachowania i postępów dzieci. | |
| | | | |
| | |10.Dokonanie samooceny (mocne i słabe strony | |
| | |własnej działalności) | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Okres stażu |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Okres stażu |
| | | | |
| | | | |
| | | |Okres stażu |
| | | | |
| | | | |
| | | |Okres stażu |
|2. | | | |
| |§7 ust. 2 pkt 2 |Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego: | |
| | |Lektura dokumentów zgromadzonych w szkole (opinie, orzeczenia PPP itp.), | |
| |Umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb |Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy z uczniami, | |
| |rozwojowych uczniów, problematyki środowiska |rodzicami, wywiady, konsultacje z pozostałymi specjalistami (terapeuci, |Na bieżąco |
| |lokalnego oraz współczesnych problemów |pedagog). | |
| |społecznych i cywilizacyjnych. | | |
| | |Współpraca z rodzicami na rzecz wsparcia potrzeb rozwojowych ich dzieci: | |
| | |Uwzględnianie w pracy indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych|Okres stażu |
| | |dla uczniów z dysfunkcjami, | |
| | |Udział w zebraniach z rodzicami (zapoznawanie rodziców z przepisami prawa| |
| | |oświatowego dotyczącymi funkcjonowania ...