Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Kalwas-Żeberkiewicz
Data publikacji
2017-07-04
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1138

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W załączeniu przedstawiam przygotowany Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny dla dziecka słabowidzącego. Program powstał w oparciu o orzeczenie wydane przez PP-P. W programie wpisano mocne i słabe strony dziecka, rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, formy i metody pracy z uczniem, działania wspierające rodziców ucznia, zakres współdziałania z poradniami oraz formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
 Pobierz (doc, 54,5 KB)

Podgląd treści


INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY

| | | | |
|…............................. |…................ |….................. |…............. |
|Imię, nazwisko ucznia |data urodzenia |etap edukacyjny |klasa |
| | |
|Adres zamieszkania |…...................................................................................................... |
| | |
|Nazwa szkoły |….......................................................................................... |
| |
|Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr …............ z dnia ….................. |
|wydane przez PPP w …..................... |
| |
|Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego |
| |
|Rodzaj schorzenia: uszkodzenie wzroku (uczeń słabowidzący) |
|Rokowania: dostosowanie formy kształcenia do potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka pozwoli na rozwój funkcji poznawczych, przyczyni się |
|do poprawy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego, umożliwi uczniowi wyrównanie szans edukacyjnych w stosunku do pełnosprawnych rówieśników. |

| |
|Wyniki rozpoznania z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia |
| |
|Obszar diagnozy |
|Mocne strony ucznia |
|Trudności ucznia |
| |
|Funkcjonowanie intelektualne/poznawcze ucznia |
| |
|- ogólny poziom funkcjonowania intelektualnego kształtuje się na przeciętnym poziomie z istotną przewagą możliwości werbalnych nad wykonawczymi, |
|- posiada wysoko rozwiniętą umiejętność myślenia abstrakcyjnego, spostrzegania związków między pojęciami oraz rozumowania przez analogię, |
|- sprawnie dostrzega i określa zależności przyczynowo-skutkowe w oparciu o materiał konkretno-obrazkowy, |
|- posiada adekwatny do wieku zakres wiedzy ogólnej, |
|- prezentuje bardzo dobrą znajomość konwencjonalnych zasad życia społecznego, |
| |
| |
| |
|Funkcje wzrokowe |
| |
|- adekwatnie do wieku rozwinięta jest analiza i synteza wzrokowa, umiejętność planowania czynności na materiale konkretnym oraz tempo uczenia się|
|wzrokowo-ruchowego nowego materiału |
|- opanował znajomość liter małych i wielkich |
|- ujawnia niski poziom percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwagi i kontroli wzrokowo-ruchowej oraz bezpośredniej pamięci |
|wzrokowej, |
|- podczas przepisywania pomija drobne elementy graficzne pisma, zamienia wyrazy podobne graficznie |
| |
|Artykulacja |
|i funkcje słuchowo-językowe |
| |
|- poprawnie czyta, techniką głoskowania z syntezą w przeciętnym tempie, |
|- właściwie weryfikuje błędy logiczne i gramatyczne w podanych zdaniach, |
|- na przeciętnym poziomie dokonuje odtworzenia informacji zawartych w tekście, |
|- poprawnie odpowiada na pytania do prezentowanej treści |
|- prawidłowo ukształtowana jest strona gramatyczna wypowiedzi, |
|- właściwie rozwinięta sfera funkcji słuchowych, |
|- prawidłowo dokonuje analizy i syntezy fonemowej wyrazów oraz analizy paronimów, |
|- poprawnie ukształtowana jest zdolność koordynacji słuchowo-ruchowej, |
|-sprawność narządów artykulacyjnych jest prawidłowa, |
|- elementy prozodyczne wypowiedzi realizowane są właściwie |
| |
|- prezentuje niski poziom rozumienia czytanego tekstu, |
|- trudności zaznaczają się w swobodnej interpretacji opowiadania, nie jest w stanie samodzielnie odtworzyć najważniejszych wydarzeń, |
|- poniżej normy wiekowej prezentuje się zasób leksykalny, |
|- na niskim poziomie ukształtowana jest pamięć fonologiczna, |
|- fonetyczny aspekt wypowiedzi jest zniekształcony przez sygmatyzm międzyzębowy, |
| |
| |
|Sprawność ruchowa |
| |
|- poprawnie ukształtowana jest zdolność koordynacji słuchowo-ruchowej |
|- ma trudności w należytym wykonywaniu zadań grafomotorycznych pod kontrolą wzroku |
|- obniżona estetyka zapisu |
|- niedopełnia kształtów liter |
|-trudności z umieszczeniem i trzymaniem pisma we właściwej liniaturze |
| |
| |
|Lateralizacja – prawostronna |
| |
| |
| |
| |
| |
|Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem |
| |
|Ogólne cele edukacyjne wynikające z podstawy programowej: |
|rozwijanie sprawności językowej polegającej na umiejętności poprawnego wypowiadania się, czytania i pisania; |
|nabywanie umiejętności rozumienia czytanych tekstów na podstawie stosowanych technik analizy utworów literackich ...