Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Anna GołębczykNAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ I PRZEDSZKOLNEJ
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2014r.Czas trwania stażu: 2lata i 9 miesięcyPlanowany termin zakończenia stażu: 31.05.2017r.
Opiekun stażu: mgr Wioletta GronauSzkoła: ZKP i G nr 23 w GdańskuDyrektor szkoły: mgr Hanna Derecka
Okres trwania stażu był dla mnie czasem intensywnego wysiłku, ukierunkowanego na realizację planu rozwoju zawodowego. Czas ten wykorzystałam na podnoszenie swoich kompetencji, umiejętności dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych, a przez to doskonalenie jakości swojej pracy. Zadania, które zawarłam w planie pracy były ściśle związane z programem pracy szkoły: Statutem Szkoły, jej Programem Wychowawczym i Profilaktycznym, potrzebami i oczekiwaniami uczniów oraz rodziców i opiekunów prawnych. Stanowiły one kontynuację realizowanych wcześniej zadań i stały się podstawą do podejmowania kolejnych działań w ramach pełnionych przeze mnie obowiązków.
Od początku pracy w zawodzie nauczyciela staram się dla dobra uczniów i szkoły doskonalić siebie i swój warsztat pracy. Ciągle uczę się czegoś nowego, odkrywam nowe rozwiązania oraz stosuje różnorodne metody. Wiem, że w uczniach tkwi ogromny potencjał możliwości, wiele mocnych stron i zdolności, należy je tylko odkrywać i rozwijać.
Celem wszystkich moich działań w ramach pracy zawodowej, jako nauczyciela i wychowawcy jest wszechstronny rozwój dzieci tj. przygotowanie ich do dalszej nauki, dążenie do ukształtowania wiedzy i wartości, postaw i motywacji, potrzeb i nawyków, umiejętności i sprawności oraz stwarzanie warunków do ich samoistnej działalności. W pracy z uczniami kładę duży nacisk na zabawę i działania praktyczne, będące podstawową działalnością każdego dziecka. W czasie zabaw usprawniają się poszczególne narządy zmysłowe, rozwijają sprawności motoryczne, wyrabiają się nawyki i przyzwyczajenia, kształtują pojęcia i wartości moralne. Przez zabawę dzieci uczą się rozumieć siebie, poznawać swoje wzajemne potrzeby, możliwości, słabe i mocne strony, co zapewne przyczyni się do uniknięcia wielu konfliktów oraz pozwoli mile i z pożytkiem spędzać czas w środowisku szkolnym. Zawarte znajomości zaś zaowocują wieloletnimi kontaktami pozaszkolnymi. Będą też podstawą, na której zbudowane zostaną przyjaźnie. Analizując moją pracę w okresie stażu stwierdzam, że zrealizowałam wszystkie zadania wytyczone w Planie Rozwoju Zawodowego. Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zgodnie z wymaganiami na stopnień nauczyciela mianowanego zawartym w Rozporządzeniu MEN z dnia 24.11.2010r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 235, poz. 1543). Stanowi ono okazję dopodsumowania podjętych działań i jest próbą udokumentowania tego wszystkiego, co składa się na codzienną pracę nauczyciela.
§ 7.1 ust 2. pkt 1.
Umiejętność organizacji i ...