Dodaj publikację
Autor
Maja Karbownik
Data publikacji
2017-07-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
1353

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test ułożony we współpracy z nauczycielami klas trzecich, daje obraz umiejętności polonistycznych, z jakimi dzieci przychodzą do klasy czwartej.
 Pobierz (pdf, 210,9 KB)

Podgląd treści

...................................................................................................................................................................................

imię, nazwisko, klasa

Test diagnozujący dla klas czwartych

Doszliśmy do naszego grajdołu. Tata właśnie rozkładał ten duży parasol słoneczny w czerwone i żółte

I/ Przeczytaj tekst, a następnie odpowiedz na pytania. (4 p.)


Piękna pogoda ściągnęła tłumy wczasowiczów. Plaża zapchana parkami, rodzinkami i „pojedynkami”.
Wszyscy smażą się na kocach. Nie rozumiem, jak można tak długo leżeć bez ruchu. Od kilku dni obok nas
rozkłada koc jakaś młoda kobieta, która wytrwale i planowo smaży się na słońcu. Leży, wysmarowana
olejkiem, strasznie długo na plecach, potem na brzuchu, a potem po kolei podsmaża „boczki”. Ale za to już
teraz wygląda jak czekoladka. Ja bym tak nie wytrzymała!

pasy.



- Chłopcy w wodzie? – spytała mama, stawiając torbę na kocu. – Wysmarowałeś Adzika olejkiem?
- Ty przecież wzięłaś olejek – odparł tata, wkopując nogę parasola w piasek.
- Małgosiu, poślij tu Adzika do smarowania! – zawołała za mną mama.
Skoczyłam do wody.
- Adzik! Mama chce cię wylakierować – wrzasnęłam w stronę najmłodszego. A do starszych:
- Płyniemy do czerwonych?
- Płyniemy!
Woda jest wspaniała. Cudownie nas orzeźwia. Dopływamy do czerwonych chorągiewek i z powrotem!
Teraz fikamy tuż przy brzegu. Ale długa kąpiel w morzu też potrafi się znudzić.


1. Gdzie Małgosia spędza wakacje?

a) na Mazurach;
b) nad morzem;
c) w górach;
d) w Warszawie.

2. Czego Małgosia by nie wytrzymała?

a) pływania w morzu;
b) smarowania olejkiem;
c) długiego leżenia na plaży;
d) robienia babek z piasku.

3. Co to znaczy, że ktoś wygląda „jak czekoladka”?
a) że jest opalony na ciemnobrązowy kolor;
b) że jest opalony w kratkę jak tabliczka czekolady;
c) że jest zawinięty w papier;
d) że jest bardzo chudy i jak leży, to wydaje się płaski.

4. Z kim dziewczynka popłynęła do czerwonych chorągiewek?

a) z tatą;
b) z mamą;
c) z Adzikiem;
d) z braćmi.

II/ Z powyższego tekstu wypisz 5 przymiotników – czyli wyrazów, które odpowiadają na pytania „jaki?”,
„jaka?”, „jakie?”.(5 p.)
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................

1

III/ Z podkreślonych zdań wypisz czasowniki, czyli wyrazy nazywające czynności. (4 p.)
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................

IV/ Podane wyrazy podziel na sylaby, jak w przykładzie: woda – wo-da. (2 p.)






V/ Uzupełnij zdania wyrazami z ramki: (3 p.)


pogoda - ....................................................................................................................
kobieta - ...................................................................................................................
wysmarowana - ........................................................................................................
kąpiel - .....................................................................................................................

plażowicze, krokodyle, mokrym, piasku, wodą, brzeg



Rozkładamy się więc na wilgotnym ...................................., nad samą ........................ . Fale wbiegające
na ........................... podmywają nam nogi, a ...................................., którzy chcą się przejść po ...........................
piasku, muszą nas omijać. Leżymy bez ruchu, udajemy wyciągnięte z wody ............................................ .


VI/ Wyrazy w tekście uzupełnij odpowiednimi literkami tak, by był on poprawny ortograficznie. (4 p.)

Wcale się nie zdziwiłam, gdy ...