Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Barbara Bycina
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Jaworznie
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2016r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2019r.
Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym
|ZADANIA DO WYKONANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |
|1. Przypomnienie procedury awansu zawodowego. |Prawidłowe napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, projektu i planu rozwoju zawodowego. |Początek stażu |
| | | |
| |Udział w spotkaniach szkoleniowych poruszających kwestie aktualizacji i zmian dotyczących awansu | |
| |zawodowego. |Zgodnie z harmonogramem Rady |
| | |Pedagogicznej |
| | | |
| |Analiza zmian przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego. |Okres stażu |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, fachowe czasopisma). | |
|2. Wstępna ocena własnych możliwości |Dokonanie samooceny – sporządzenie projektu i planu rozwoju zawodowego. |Sierpień/wrzesień 2016 |
|i umiejętności. | | |
|3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, planów, scenariuszy, zdjęć. |Okres stażu |
|4. Autorefleksja, analiza i przygotowanie niezbędnej dokumentacji z realizacji planu |Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz wniosku o wszczęcie |Maj 2019 |
|rozwoju zawodowego. |postępowania. | |
§ 8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|ZADANIA DO WYKONANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |
|1. Doskonalenie kompetencji zawodowych wykorzystywanych w codziennej pracy. |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających |Okres stażu |
| |kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności. Udział w spotkaniach szkoleniowych. | |
| |Studiowanie literatury pedagogicznej, czasopism metodycznych, wymiana doświadczeń, poszukiwanie | |
| |rozwiązań. Uczestniczenie w warsztatach i konferencjach metodycznych. | |
|2. Podjęcie działań zmierzających do podniesienia jakości pracy szkoły w obszarze |Praca w zespole zadaniowym klas I-III. Wystąpienia na posiedzeniach Rady Pedagogicznej dotyczące |Okres stażu |
|dydaktycznym |nowości pracy w klasach I-III. | |
|i wychowawczym. |Realizacja zadań w ramach Szkolnej Ligi Twórczości. | |
| |Udział w projekcie „Energia wiedzy”. | |
| |Organizacja zajęć „Poranek z książką”. | |
|3. Praca w zespołach zadaniowych wykraczających poza nauczany przedmiot. |Realizacja zadań wynikających z pracy różnorodnych zespołów podnoszących jakość pracy szkoły (np.|Okres stażu |
| |zespół | |
| |ds. ewaluacji wewnętrznej „Dzieci są aktywne”). | |
|4. Praca z uczniem słabym. |Opracowanie i wdrożenie planu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. Indywidualizacja pracy w trakcie |Okres stażu |
| |zajęć. Wprowadzenie karty diagnozującej postępy ucznia słabego. | |
|5. Praca z uczniem zdolnym. |Pełnienie funkcji opiekuna ucznia zdolnego |Okres stażu |
| |ze zdolnościami w kierunku recytatorskim oraz plastycznym. Współpraca z nauczycielami klas IV-VI.| |
|6. Organizacja szkolnych konkursów. |Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. |Okres stażu |
| |Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu „Mistrz Ortografii”. | |
| |Organizacja konkursu międzyszkolnego dla klas I-III |Marzec ...