Dodaj publikację
Autor
Anetta Brzezińska
Data publikacji
2017-08-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
209

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego (edukacja wczesnoszkolna).
 Pobierz (docx, 33,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Zespół Szkół św. Jana Bosko

Katolicka Szkoła Podstawowa

w Piotrkowie Trybunalskim

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2017

1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skutecznościi dokonywania zmian w tych działaniach

Lp.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Dowody realizacji

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli

opracowanie planu rozwoju zawodowego

IX. 2014r.

znajomość przepisów prawa oświatowego

prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram)

IX. 2014r.

kontrakt

harmonogram współpracy

3.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna (lub innych nauczycieli)

obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące)

cały okres stażu

wnioski z obserwowanych zajęć

scenariusze zajęć

4.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.

uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły

udział w warsztatach metodycznych

samodzielna praca z literaturą ,

współpraca z biblioteką

cały okres stażu

zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udzialew szkoleniach

potwierdzenie udziałuw spotkaniach

5.

Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej.

opracowywanie planu wychowawczego dla klasy I-III w oparciu o plan wychowawczy szkoły

cały okres stażu

plany wychowawcze

6.

Rozwijanie i udoskonalanie własnego warsztatu pracy.

przygotowywanie pomocy dydaktycznych

opracowywanie kart pracy ucznia

wyszukiwanie ciekawych rozwiązań w literaturze i w internecie

cały okres stażu

materiały i pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach lekcyjnych

potwierdzenie dyrektora szkoły

7.

Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności

autorefleksja

VI 2015

VI 2016

arkusze samooceny

8.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

gromadzenie dokumentacji: świadectw, zaświadczeń, programów, planów, scenariuszy zajęć

napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne

cały okres stażu

V 2017

VI 2017

wpisy w dokumentacji przebiegu stażu

potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu dokumentacji

treść sprawozdania

wniosek wraz z wymaganą dokumentacją.

2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

Lp.

Zadania

Forma i sposoby realizacji

Termin realizacji

Dowody realizacji

1.

Diagnozowanie postaw oraz osiągnięć wychowawczych uczniów.

zaznajomienie się z postawą, zachowaniem i problemami uczniów

poznanie potrzeb i oczekiwań uczniów

obserwacja i analiza możliwości uczniów

rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami

cały okres stażu

bieżąca dokumentacja ...