Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Agata Sidor – Dzięcioł
nauczyciel wychowania przedszkolnego
w Szkole Podstawowej im. Dywizjonu 301
w Leszkowicach
Opracowała: Zatwierdzam do realizacji:
…………………………………….. ……………………………………
Podpis nauczyciela data i podpis dyrektora szkoły
Plan opracowany został na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r. poz. 393) – [dalej RMEN] oraz ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 z późń. zm.) – [dalej KN]
Imię i nazwisko nauczyciela: Agata Sidor-Dzięcioł
Nazwa szkoły: Nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej im. Dywizjonu 301 w Leszkowicach
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2015 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2018 r.
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Zadania
Sposoby i formy realizacji
Termin realizacji
Oczekiwane efekty
Sposób dokumentowania
1
2
3
4
5
§ 8 ust. 2 pkt 1 RMEN
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego: ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191 z późń. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
VIII/IX 2015 r.
Znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego.
Poprawne sformułowanie: wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego
Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN , portalu Eduseek itp.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami przedszkola. Dokumentowanie
IX. 2015
Prawidłowy przebieg stażu, zebranie potrzebnych dokumentów do postępowania kwalifikacyjnego.
Plan rozwoju zawodowego.
Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb przedszkola i szkoły
Analiza dokumentacji: statutu, regulaminu, podstawy programowej, programów nauczania dla przedszkola, planu pracy przedszkola
IX. 2015
Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy.
Przygotowanie programu wychowawczego klasy. Organizowanie imprez klasowych.
Uwzględnienie potrzeb przedszkola w planie rozwoju zawodowego.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły, współpraca z Radą Pedagogiczną
W okresie stażu
Aktywny udział w pracach organów szkoły i Rady Pedagogicznej.
Protokoły z ...