Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Buzar
Data publikacji
2017-12-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
100

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja godzin wychowawczych dla klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej. Tematyka uwzględnia priorytety Programu Wychowawczo-Profilaktycznego oraz zainteresowania i potrzeby uczniów.
 Pobierz (docx, 97,9 KB)

Podgląd treści

TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KLASIE I TIN

W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

Tematyka godzin wychowawczych uwzględnia zainteresowania oraz potrzeby edukacyjne uczniów oraz priorytety Programu Wychowawczo-Profilaktycznego na rok szkolny 2017/2018.

Istnieje możliwość drobnej modyfikacji zaplanowanych zagadnień z racji bieżących klasowych problemów lub indywidualnych potrzeb uczniów.

Godziny wychowawcze w pierwszym miesiącu nauki są przeznaczone na organizację oraz omówienie zasad wspólnej współpracy, poznanie szkoły i klasy oraz wybór samorządu klasowego.

Wykaz tematów godzin wychowawczych:

Zapoznanie ze szkołą oraz omówienie zasad bezpieczeństwa w budynku oraz w drodze do szkoły i do domu.

Zapoznanie z zespołem klasowym i wychowawcą – autoprezentacja.

Wybór samorządu klasowego.

Wybrałem najlepszą szkołę – historia, tradycje i priorytety Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 20 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Łodzi.

Moje oczekiwania wobec szkoły – plany edukacyjne i zawodowe na przyszłość.

Warto się zaczytać – z wizytą w bibliotece szkolnej.

Sztuka efektywnego uczenia się – najlepsze metody i techniki.

Skuteczna motywacja kluczem do sukcesu – dlaczego warto się uczyć?

Inteligencja emocjonalna – czy jest mi potrzebna?

Sukces i porażka – czynniki motywujące do działania.

Bezpieczny, wirtualny świat – sztuka umiejętnego korzystania z Internetu.

Warto być uczciwym – kształtowanie właściwej postawy życiowej.

W obliczu prawa – odpowiedzialność prawna i karna.

W obliczu stresu – sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

Sztuka negocjacji i umiejętność rozwiązywania konfliktów.

Wojna domowa – umiejętność rozwiązywania konfliktów w rodzinie.

Świat naszych emocji – umiejętność wyrażania uczuć.

Zdrowy styl życia – moda czy konieczność?

Wagary – moja słabość. Skuteczne sposoby walki z wagarami.

Doba ma tylko 24 godziny – umiejętność zarządzania własnym czasem.

Zagrożenia XXI wieku – czy jest się czego bać?

Przeciwdziałanie uzależnieniom – walka z nikotyną.

Przeciwdziałanie uzależnieniom – walka z alkoholem.

Przeciwdziałanie uzależnieniom – walka z narkotykami.

Przeciwdziałanie uzależnieniom – walka z dopalaczami.

Cyberprzemoc – realne zagrożenie.

Każdy inny, wszyscy równi – kształtowanie postaw tolerancyjnych wobec siebie i otoczenia.

Być czy mieć? Moje najważniejsze życiowe wartości.

Empatia – moja siła czy moja słabość? Uwrażliwianie na potrzeby otoczenia.

Kultura języka i słowa – walka z wulgaryzmami i dbałość o poprawną polszczyznę.

Godziny wychowawcze mogą być także przeznaczone na planowanie i organizację wycieczek, imprez i uroczystości szkolnych.

Dwie godziny wychowawcze (jedna po każdym semestrze) będą poświęcone na ocenę dotychczasowych osiągnięć uczniów oraz klasy i wspólne wystawienie ocen z zachowania.

oprac. Aleksandra Buzar