Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Małgorzata Chmielowiec
nauczyciel języka polskiego
Scenariusz zajęć
Temat lekcji: Gdzie rośnie drzewo genealogiczne?
Cele lekcji:
Po lekcji uczeń potrafi:
• Precyzyjnie określać stopnie pokrewieństwa w rodzinie
• Samodzielnie stworzyć drzewo genealogiczne własnej rodziny
Metody lekcji:
• Metoda programowa: Praca z materiałem ikonograficznym, Metoda pytań i odpowiedzi
• Metoda aktywizująca: Burza mózgów, dyskusja
Środki dydaktyczne:
Plansza przedstawiająca drzewo genealogiczne
Przebieg zajęć:
1. Zapis tematu. Przygotowanie do lekcji.
2. Nawiązanie przez nauczyciela do wcześniejszych lekcji, których tematyką był dom, rodzina, uczucia rodzinne
3. Burza mózgów. Skojarzenia dzieci z wyrazem dom:
4. Analiza planszy przedstawiającej drzewo genealogiczne. Rozmowa z dziećmi dotycząca drzewa genealogicznego – co to jest drzewo genealogiczne?, jak wygląda?, gdzie rośnie?, kogo wpisujemy na takie drzewo?.
5. Określanie stopnia pokrewieństwa w rodzinie, zapis w zeszycie:
Kto tworzy rodzinę?
Babcia - Stryjek / Stryjenka -
Dziadek - Szwagier -
Ciocia - Zięć / Synowa -
Wujek - Teściowie -
Bratanica / Bratanek - Kuzyn / Kuzynka -
Siostrzenica / Siostrzeniec –
6. Prezentacja przyniesionych przez dzieci fotografii, mini wystawa klasowa.
7. Zapis pracy domowej:
Narysuj drzewo genealogiczne swojej rodziny.
-----------------------
DOM