Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Małgorzata Chmielowiec
nauczyciel języka polskiego
Scenariusz zajęć
Temat lekcji: Jak napisać notatkę?
Cele lekcji:
Po lekcji uczeń potrafi:
• Samodzielnie napisać notatkę z lekcji.
• Zapisać notatkę w różnych formach.
• Stosować w zapisie notatki własne oznaczenia, znaki.
Metody:
• Rozmowa sterowana.
• Metoda podająca.
Środki dydaktyczne:
• Przyniesiona przez nauczyciela plansza z przykładowym zapisem notatki.
Przebieg zajęć:
1. Zapis tematu. Przygotowanie do lekcji.
2. Rozmowa sterowana dotycząca celów, form, cech i treści notatek. Zapis wniosków.
|CEL | |FORMA |
|Zapamiętanie | |Tabela, wykres |
|Planowanie | |Cytat, plan |
|Komunikowanie się | |Streszczenie |
|Uporządkowanie elementów | |Uwagi na marginesie |
| | |Mapa mentalna |
| | | |
| |NOTATKA | |
|CECHY | |TREŚĆ |
|Osobista | |mało słów, dużo treści |
|Czytelna, przejrzysta | |krótki tekst |
|Ciekawa, różnorodna | |główne myśli |
|Kolorowa | |słowa – klucze |
|Zawierająca: | |uwagi |
|Oznaczenia, punkty, odstępy, akapity, | |spostrzeżenia |
|myślniki, gwiazdki, kropki, własne skróty. | | |