Dodaj publikację
Autor
Alicja Czesak-Ptak
Data publikacji
2017-12-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
621

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan należy realizować na godzinach do dyspozycji wychowawcy klasy, w korelacji z innymi przedmiotami, podczas przerw międzylekcyjnych, w czasie wyjazdu na wycieczki, podczas trwania zawodów sportowych, na imprezach okolicznościowych.
 Pobierz (pdf, 243,3 KB)

Podgląd treści


PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY VII


WZORZEC UCZNIA KLASY VII

 kulturalny
 samodzielny
 odpowiedzialny
 tolerancyjny
 zdrowy i bez nałogów


PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

 prace plastyczne artystyczne
 wycieczki i wyjazdy integracyjne
 praca indywidualna
 rozmowy
 gry i zabawy
 pogadanki
 praca w grupach
 dyskusja na forum klasy



REALIZACJA PROGRAMU
Plan należy realizować na godzinach do dyspozycji wychowawcy klasy, w korelacji
z innymi przedmiotami, podczas przerw międzylekcyjnych, w czasie wyjazdu na wycieczki,
podczas trwania zawodów sportowych, na imprezach okolicznościowych.


CELE GŁÓWNE PROGRAMU

 kształtowanie postaw prospołecznych, zasad tolerancji i troski o bezpieczeństwo

własne i innych - rozwijanie poczucia przynależności do kultury narodowej i jej
wartość

 motywowanie do prowadzenia zdrowego trybu życia - kształtowanie umiejętności
wyznaczania sobie konkretnych celów i odpowiedzialności za swoje działania i
decyzje

 modelowanie zachowań pozytywnych przeciwdziałających agresji - kształtowanie

umiejętności rozwijania swoich zdolności i zainteresowań

 kształtowanie zachowań sprzyjających bezpieczeństwu dzieci w szkole i poza nią -
- rozwijanie postaw opartych na odpowiedzialności za dokonywane wybory i
postępowanie

CELE WYCHOWAWCZE

 przypomnienie praw i obowiązków ucznia oraz ustaleń dotyczących szkolnego

systemu oceniania zachowania

 nabywanie umiejętności pracy w zespole
 rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, prezentacji swojej osoby
 integracja zespołu klasowego poprzez wspólne działania i zabawę
 kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną klasę
 tworzenie klimatu zaufania między nauczycielem i uczniem mającym problemy
 uwrażliwienie na potrzeby innych
 uczenie poszanowania drugiego człowieka, kształtowanie postaw życzliwości,
tolerancji, wyrozumiałości i zrozumienia wobec kolegów i koleżanek
 podejmowanie prób samooceny
 rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia
 wskazanie umiejętności poszukiwań własnych rozwiązań w różnych sytuacjach

życiowych

 kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów rówieśniczych
 kształtowanie umiejętności postawy asertywnej


I Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
1. Odwiedzanie miejsc pamięci narodowej
2. Promowanie szacunku dla bohaterów walk o niepodległość.
3. Udział w akademiach organizowanych na terenie szkoły.
4. Organizowanie dyżurów w klasie, odpowiedzialność za pomieszczenia, sprzęt
zgromadzony w salach lekcyjnych, dekorację klasy.

II Wychowanie ekologiczne
1. Wdrażanie do współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.
2. Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody.
3. Wykorzystywanie wiedzy ekologicznej w praktyce.
4. Konieczność zachowania czystości w miejscu nauki, zamieszkania oraz miejscach
użyteczności publicznej.

III Rozwój zainteresowań
1. Zachęcanie do aktywnego udziału w pracy kół przedmiotowych i kół zainteresowań.
2. Rozwijanie zainteresowań literackich - czytelnictwo w klasie.
3. Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody i środowiska naturalnego.

IV Kultura języka, zachowania i stroju
1. Zapoznanie uczniów z kultura codziennego życia, zasadami życia towarzyskiego.
2. Organizowanie spotkań klasowych.
3. Udział w imprezach okolicznościowych.

V Wychowanie w zdrowiu, profilaktyka uzależnień
1. Formy bezpiecznego spędzania wolnego czasu.
2. Organizacja tygodnia pracy i planu dnia.
3. Badanie postaw uczniów wobec ...