Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY VII
WZORZEC UCZNIA KLASY VII
kulturalny
samodzielny
odpowiedzialny
tolerancyjny
zdrowy i bez nałogów
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
prace plastyczne artystyczne
wycieczki i wyjazdy integracyjne
praca indywidualna
rozmowy
gry i zabawy
pogadanki
praca w grupach
dyskusja na forum klasy
REALIZACJA PROGRAMU
Plan należy realizować na godzinach do dyspozycji wychowawcy klasy, w korelacji
z innymi przedmiotami, podczas przerw międzylekcyjnych, w czasie wyjazdu na wycieczki,
podczas trwania zawodów sportowych, na imprezach okolicznościowych.
CELE GŁÓWNE PROGRAMU
kształtowanie postaw prospołecznych, zasad tolerancji i troski o bezpieczeństwo
własne i innych - rozwijanie poczucia przynależności do kultury narodowej i jej
wartość
motywowanie do prowadzenia zdrowego trybu życia - kształtowanie umiejętności
wyznaczania sobie konkretnych celów i odpowiedzialności za swoje działania i
decyzje
modelowanie zachowań pozytywnych przeciwdziałających agresji - kształtowanie
umiejętności rozwijania swoich zdolności i zainteresowań
kształtowanie zachowań sprzyjających bezpieczeństwu dzieci w szkole i poza nią -
- rozwijanie postaw opartych na odpowiedzialności za dokonywane wybory i
postępowanie
CELE WYCHOWAWCZE
przypomnienie praw i obowiązków ucznia oraz ustaleń dotyczących szkolnego
systemu oceniania zachowania
nabywanie umiejętności pracy w zespole
rozwijanie umiejętności mówienia o sobie, prezentacji swojej osoby
integracja zespołu klasowego poprzez wspólne działania i zabawę
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własną klasę
tworzenie klimatu zaufania między nauczycielem i uczniem mającym problemy
uwrażliwienie na potrzeby innych
uczenie poszanowania drugiego człowieka, kształtowanie postaw życzliwości,
tolerancji, wyrozumiałości i zrozumienia wobec kolegów i koleżanek
podejmowanie prób samooceny
rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia
wskazanie umiejętności poszukiwań własnych rozwiązań w różnych sytuacjach
życiowych
kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i konfliktów rówieśniczych
kształtowanie umiejętności postawy asertywnej
I Wychowanie patriotyczne i obywatelskie
1. Odwiedzanie miejsc pamięci narodowej
2. Promowanie szacunku dla bohaterów walk o niepodległość.
3. Udział w akademiach organizowanych na terenie szkoły.
4. Organizowanie dyżurów w klasie, odpowiedzialność za pomieszczenia, sprzęt
zgromadzony w salach lekcyjnych, dekorację klasy.
II Wychowanie ekologiczne
1. Wdrażanie do współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.
2. Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody.
3. Wykorzystywanie wiedzy ekologicznej w praktyce.
4. Konieczność zachowania czystości w miejscu nauki, zamieszkania oraz miejscach
użyteczności publicznej.
III Rozwój zainteresowań
1. Zachęcanie do aktywnego udziału w pracy kół przedmiotowych i kół zainteresowań.
2. Rozwijanie zainteresowań literackich - czytelnictwo w klasie.
3. Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody i środowiska naturalnego.
IV Kultura języka, zachowania i stroju
1. Zapoznanie uczniów z kultura codziennego życia, zasadami życia towarzyskiego.
2. Organizowanie spotkań klasowych.
3. Udział w imprezach okolicznościowych.
V Wychowanie w zdrowiu, profilaktyka uzależnień
1. Formy bezpiecznego spędzania wolnego czasu.
2. Organizacja tygodnia pracy i planu dnia.
3. Badanie postaw uczniów wobec ...