Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Joanna Prośniak
Zajmowane stanowisko: nauczyciel zajęć praktycznych
Dyrektor Ośrodka: mgr Agnieszka Szymańska
Pełna nazwa Ośrodka: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka
ul. Siedlecka 7/21, 93-136 Łódź
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Oczekiwane efekty
Termin realizacji
Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
1.Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego,
2.Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu,
3.Opracowanie planu rozwoju zawodowego,
rozwinięcie umiejętności planowania rozwoju zawodowego,
poszerzanie wiedzy na temat prawa oświatowego
określającego zasady realizacji awansu
zawodowego,
VIII, IX 2015
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
1.Gromadzenie dokumentacji,
2.Sporządzanie sprawozdań,
3.Uzyskanie oceny dorobku zawodowego,
udokumentowanie pracy podczas stażu,
Cały
okres stażu
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
1.Sporządzenie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego,
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,
VI 2018
Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
§ 8 ust. 1 pkt.1.
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania
technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Zadania do wykonania
Formy realizacji
Planowane efekty
Termin realizacji
1.Pogłebianie wiedzy i umiejętności. Zdobywanie, podwyższanie własnych kwalifikacji.
1.Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach, konferencjach,
2.Studiowanie literatury i wykorzystanie zdobytej wiedzy do przeprowadzania zajęć, aktualizowanie własnej biblioteki przedmiotowej. Korzystanie z Internetu, jako podstawowego źródła informacji,
3.Gromadzenie i aktualizowanie pomocy dydaktycznych w odniesieniu do nowej podstawy programowej
4.Analiza programów nauczania oraz Przedmiotowych Systemów Oceniania.
5. Doskonalenie i ewaluacja planów wynikowych w odniesieniu do podstawy programowej i standardów wymagań egzaminacyjnych oraz przedmiotowego systemu oceniania
6. Przeprowadzenie analizy wyników egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.
poprawić efektywność kształcenia i wychowania dzieci dzięki nabytej wiedzy w tej dziedzinie,
zapoznanie się z metodami pracy z uczniem,
poprawa jakości pracy,
uzyskanie dodatkowej wiedzy potrzebnej w pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie,
usprawnienie pracy na lekcjach
zwiększenie procesu rozumienia i przyswajania wiedzy, w którym ogromną rolę odgrywają pomoce dydaktyczne szczególnie w nauczaniu dzieci niesłyszących i upośledzonych
dostosowanie programów nauczania i PSO i wymagań do możliwości każdego ucznia oraz standardów egzaminacyjnych
uczniowie zapoznają się z próbnym egzaminem zawodowym,
podnoszenie wyników nauczania w szkole
Cały okres stażu
2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
1.Zajęcia otwarte, pokazowe, uczestnictwo w lekcjach otwartych innych nauczycieli ...