Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat dnia: Literowe opowieści – j jak jajko
Zapis w dzienniku
Słuchanie i improwizowanie w małej formie teatralnej treści wiersza Jana Brzechwy „Jajko”
Analiza i synteza słuchowa wyrazów
Wprowadzenie liter j, J na podstawie wyrazu podstawowego jajko
Podział wyrazów na sylaby
Czytanie zdań z poznanymi literami
Nauka pisania liter j, J
Grupowanie patyczków w zbiory – ćwiczenia praktyczne
Porównywanie liczb
Ćwiczenia na dodawanie do 8– gra „Ściganka”
Poznanie wartości odżywczych jajek i zastosowanie zasad higieny podczas ich przygotowywania
Przygotowanie naturalnych farb i pigmentu oraz namalowanie nimi obrazka
Nauka fragmentu piosenki „Niesforne literki”
Zabawa ruchowa „Bieg z jajkiem na łyżce”.
MATERIAŁY I POMOCE: zegar z dzwonkiem, kukiełki (kura i jajko), parawan teatralny, nagranie tekstu wiersza Jana Brzechwy „Jajko”, niebieskie i czerwone kwadraciki dla każdego U., dwie literki j dla każdego U., duże arkusze papieru, zdjęcia jaj kurzych, strusich i przepiórczych, dwie łyżki stołowe, 3 jajka na twardo lub drewniane, patyczki dla każdego U., 3 patyczki do szaszłyków dla każdego U., plastelina, tyle szarf w dwóch kolorach (np. czerwonym i niebieskim), aby połowa dzieci z klasy miała szarfy czerwone, a połowa – szarfy niebieskie, 2 pionki i 2 kostki do gry dla każdej pary U., tabliczki z liczbami: 1,2,3,4,5,6,7,8, kolorowa kreda, pojemniki, łyżka, małe łyżeczki, woda, surowe jajka (ok. 10–15 w zależności od liczebności klasy), kamienie/tłuczek do ziemniaków, KN
CELE LEKCJI:
Uczeń:
– potrafi rozpoznać litery j, J i je zapisać
– grupuje elementy w zbiorach
– porównuje liczby
– potrafi wymienić składniki odżywcze znajdujące się w jajku
– wie, w jaki sposób dawniej artyści przygotowywali farby i pigment
Przebieg zajęć:
1. Zabawa słowna z rymowanką.
N. recytuje rymowankę. U. próbują się jej nauczyć na pamięć.
W pokoiczku na stoliczku stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek, wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła mama, kotka zbiła, a skorupki wyrzuciła.
Przyszedł tata, kotka schował, a mamusię pocałował.
2. Zabawa sprawnościowa „Wybuchowe jajko”.
U. siedzą w kręgu. N. wręcza dowolnemu U. jajko na twardo. U. przekazuje jajko kolejnej osobie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wszyscy U. postępują tak samo. Kiedy N. wręcza jajo pierwszemu zawodnikowi, nastawia zegar np. na 30 sekund. Kiedy zadzwoni dzwonek zegara, osoba, która trzyma jajko w dłoni, odpada z zabawy, a zabawa toczy się dalej. U. przekazują sobie jajko z ręki do ręki do następnego dzwonka. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Słuchanie wiersza Jana Brzechwy „Jajko”.
N. ustawia parawan teatralny. Włącza nagranie wiersza Jana Brzechwy „Jajko” (nagranie
znajduje się ...