Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
I ZAŁOŻENIA OGÓLNE:
SZKOŁA:
Szkoła Podstawowa Nr 9
KLASA:
3 b
NAUCZYCIEL:
Monika Sucharska
PODRĘCZNIK:
Bugs World 3
TEMAT:
Temat do zeszytu i na tablicę: Famous sports people. Sławy sportu.
II Cele ogólne:
Osłuchanie się z językiem angielskim
Powtórzenie nazw dyscyplin sportowych
Wprowadzenie nowego słownictwa związanego ze sportem
Poznanie sławnych sportowców i ich umiejętności
Kształtowanie motywacji do nauki języka poprzez zabawową formę zajęć
III Cele szczegółowe:
Uczeń nazywa i poprawnie wymawia nazwy sportów
Uczeń potrafi użyć poznane słowa w zabawach słownych
Uczeń rozumie proste wypowiedzi nauczyciela
Uczeń rozumie tekst słuchany i pisany, i potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu
Uczeń potrafi odczytać nazwy sportów i dopasować je do obrazków
Uczeń zna pisownie poznanych słów
IV Metody:
TPR (total physical response) – metoda reagowania całym ciałem
Metoda autolingualna (wielokrotne powtarzanie (tzw. drilling = dryl językowy), zapamiętywanie i utrwalanie danego materiału językowego
Gry i zabawy językowe
V Formy pracy:
Praca z całą klasą - chóralne powtarzanie
Praca indywidualna na forum klasy - wypowiedzi poszczególnych dzieci
Praca indywidualna i w parach - wykonywanie ćwiczeń
VI Pomoce i środki dydaktyczne:
Karty obrazkowe do demonstrowania słownictwa
Karty wyrazowe
CD 2
Podręcznik, str. 46
Zeszyt ćwiczeń, str. 42
Kserokopie ćwiczeń
Rzutnik multimedialny
VI Przebieg lekcji
Rozpoczęcie lekcji
Przywitanie klasy (Hello! Sit down!, sprawdzenie obecności)
Rozgrzewka językowa: Hey! What’s the weather like today?, pytanie
o pogodę; What is a day today? pytanie o dzień tygodnia- nauczyciel zapisuje datę.
Nauczyciel naprowadza uczniów na temat lekcji (nauczyciel zadaje pytania, czy uczniowie lubią sport i czy znają jakiś sławnych sportowców), zapisanie tematu na tablicy
Uczniowie zapisują temat w zeszytach
Prowadzenie lekcji
Powtórzenie nazw dyscyplin sportowych
Dopasowanie nazw sportów do obrazków
Nauczyciel zadaje pytania do poszczególnych uczniów: np.: N: Can you play tennis?
U: Yes, I can/ No, I can't
Uczniowie wypowiadają krótkie zdania np.: I can play basketball. I can't skateboard.
Nauczyciel wyświetla na rzutniku zdjęcia i nazwiska sportowców, uczniowie mówią jakie dyscypliny sportu reprezentują. Nauczyciel wyświetla nazwy sportowców- uczniowie powtarzają nazwy chóralnie i z osobna.
Podręcznik str. 46: Listen and match. Posłuchaj i połącz. Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na wyrażenia wytłuszczone grubym drukiem, prosi aby zastanowili się co mogą oznaczać te wyrażenia.
Nauczyciel prezentuje nowe słowa- dopasowywanie słów do obrazków.
Uczniowie powtarzają na głos nowe słownictwo.
Zabawa: What is wrong? Nauczyciel miesza niektóre nazwy sportów z obrazkami. Uczeń wskazuje gdzie jest błąd.
Uczniowie wymieniają nazwiska innych znanych sportowców.
Podręcznik str. 46: True or false. Prawda czy fałsz. Uczniowie zaznaczają czy zdanie ...