Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH
DYSCYPLINA: Piłka koszykowa
TEMAT: Doskonalenie kozłowania piłki koszykowej.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
kształtowanie zręczności i wytrzymałości;
UMIEJĘTNOŚCI
uczeń potrafi kozłować piłkę w biegu bezbłędnie przez dwie długości boiska;
WIADOMOŚCI
uczeń umie zastosować przepisy dotyczące poruszania się z piłką po boisku i liczenia punktów w grze szkolnej;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
uczeń będzie potrafił zorganizować i sędziować grę szkolną w piłkę koszykową.
- uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i innych
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - IV-V
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 12
PŁEĆ - chłopcy i dziewczęta
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - piłki koszykowe, stojaki, szarfy
PROWADZĄCY - Michał Wręczycki
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-naśladowcza, naśladowcza-
ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : rozsypka, frontalna, w zespołach
|TOK LEKCJI. |ZADANIA |CZAS |UWAGI |
| |SZCZEGÓŁOWE. | |ORGANIZACYJNO METODYCZNE |
|CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.) |
|1. Czynności. |1.Zbiórka,raport i powitanie. | 2 min. |Ustawienie uczniów w |
|organizacyjno- |2.Sprawdzenie obecności. | |dwuszeregu. |
|porządkowe |3.Podanie i omówienie tematu lekcji. | | |
|2. Zabawa ożywiająca |*„Berek z piłkami” | 3 min. |Berek oznaczony szarfą. |
| |Nauczyciel wybiera 2 berków , którzy są bez piłek, pozostali | |Uczniowie poruszają się po całej |
| |poruszają się po całej sali kozłując piłki. Zadaniem berków jest | |sali. |
| |przechwycenie piłki. Osoba bez piłki staje się berkiem. | | |
| | | | |
| | | | |
|3. Ćw. kształtujące |1.Trucht, na gwizdek bieg tyłem, na drugi powrót do truchtu. | 10 min. |Uczniowie poruszają się po |
| |2.Bieg, na gwizdek obrót wokół własnej osi. | |obwodzie koła. |
| |3.Bieg krokiem odstawno-dostawnym. | | |
| |4.Bieg z naprzemiennym krążeniem ramion w przód i w tył, na przemian | | |
| |i oburącz. | | |
| |5.Marsz, ramiona w przód, wymachy nóg z dotknięciem stopą dłoni. | | |
| |6.Skiping A,B,C. | | |
| |7.Lekki rozkrok, skłony tułowia w przód z pogłębieniem. | | |
| |8.P.W.j.w.,skłony tułowia do prawej i lewej nogi. | | |
| |9.Rozkrok, ramiona w bok, skrętoskłony tułowia. | |Uczniowie w rozsypce. |
| |10.Podpór przodem –„ pompki”. | | |
| |11.Leżenie tyłem, kolana ugięte, ramiona na karku –„ brzuszki”. | | |
| |12.Podskoki w miejscu obunóż, na prawej, a następnie lewej nodze. | | |
|CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.) |
|4. Doskonalenie elementów |Podania piłki do partnera rzutem za głowy | 15 min. |Uczniowie w rozsypce, każdy |
|techniki kozłowania piłki.|Podania piłki sprzed klatki piersiowej do partnera ustawionego | |posiada piłkę. |
| |naprzeciwko | |Uczniowie poruszają się po |
| |Podania piłki do partnera kozłem | |obwodzie sali. |
| |Podania piłki prawą i lewą ręką naprzemian do partnera | |Nauczyciel objaśnia ćwiczenia i |
| |5. Kozłowanie piłki w miejscu prawą i lewą ręką. Uczeń kozłując | |koryguje występujące błędy. |
| |przechodzi ze stania do siadu i wstaje. | | |
| |6. Kozłowanie piłki w marszu prawą, a ...