Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROPOZYCJA ĆWICZEŃ PRE-LISTENING:
|SZKOŁA: |Szkoła Podstawowa Nr 9 |
|KLASA: |5 poziom średniozaawansowany |
|NAUCZYCIEL: |Monika Sucharska |
|PODRĘCZNIK: |Evolution plus 2 |
|TEMAT: |Cool animals- talking about animals. Poznajemy życie wybranych |
| |zwierząt. |
Cele ogólne:
Powtórzenie i utrwalenie nazw dotychczas poznanych zwierząt
Poznanie słownictwa związanego z życiem zwierząt
Kształtowanie motywacji do nauki języka poprzez zastosowanie plansz i programów interaktywnych
1)Write/name as many animals as possible-uczniowie zapisują w zeszytach jak najwięcej nazw zwierząt, które znają- własne odpowiedzi uczniów/ uczniowie mogą też się zgłaszać lub zapisywać nazwy zwierząt na tablicy
2)What animal is it?- przypomnienie nazw zwierząt- karty obrazkowe/ plakat przedstawiający zwierzęta
3)Match animals to the description- zwierzęta podane przez uczniów mozna dopasować do krótkich opisów: These animals eat meat. These animals don't eat meat. These animals live in the river/sea/ocean/lake. These animals live in the jungle/grasslands etc.
-ćwiczenie autorskie na platformie edukacyjnej: http://learningapps.org/display?v=pxudcotp515
4)What is the difference between animals and pets? nauczyciel pyta uczniów jaka jest różnica między animals (zwierzęta) a pets (zwierzęta domowe)- uczniowie dzielą zwierzęta z kart obrazkowych na domowe i dzikie
5)Animals can be devided into other groups- match animals to the given categories- autorskie ćwiczenie na tablicy interaktywnej stworzone na platformie edukacyjnej www.learningaps.org, link : http://learningapps.org/display?v=pab9miw4k15
dla bardziej zaawansowanej grupy można podzielić zwierzęta na grupy: reptiles/ mammals/ birds/ amphibians: http://learningapps.org/display?v=pwfux67un16
6)po poprawnym wykonaniu ćwiczenia, uczniom ukazuje się obrazek przedstawiający surykatki- główny temat lekcji- nauczyciel infmormuje uczniów: Today we are going to talk about meerkat's life.What do you know about them?- krótka rozmowa na temat surykatek, uczniowie mogą przewidzieć o czym będzie tekst, jakiego słownictwa mogą się spodziewać.