Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Dziubek
Data publikacji
2018-01-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
35

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć kształtujących prawidłowe nawyki higieniczne (częstego mycia rąk, mycia warzyw i owoców przed ich spożyciem).
 Pobierz (doc, 56,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT PROFILAKTYCZNYCH ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

Temat: Poskromiciele zarazków.
Klasa: II
Czas trwania zajęć: 3 godziny dydaktyczne
Treści edukacyjne:
➢ z zakresu edukacji polonistycznej:
▪ formułowanie odpowiedzi na zadawane pytania
▪ układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
▪ opisywanie wyglądu prezentowanych mikrobów
▪ opisywanie na podstawie ilustracji poszczególnych etapów mycia rąk
➢ z zakresu edukacji matematycznej:
▪ dodawanie i odejmowanie w zakresie 20
▪ porównywanie i porządkowanie liczb
➢ z zakresu edukacji przyrodniczej:
■ drobnoustroje chorobotwórcze
■ owoce i warzywa jako niezbędny składnik codziennej diety człowieka
➢ z zakresu edukacji zdrowotnej:
▪ prawidłowe nawyki higieniczne (mycie rąk, mycie warzyw i owoców przed ich spożyciem)
▪ zagrożenia związane z brudnymi rękami oraz ze spożywaniem nieumytych warzyw i owoców
➢ z zakresu edukacji społecznej:
▪ zgodna współpraca w zespole, współdziałanie i komunikowanie się w grupie
▪ poczucie odpowiedzialności za własne działania oraz za pracę grupy
➢ z zakresu edukacji plastycznej:
▪ wykonywanie elementu plakatu za pomocą techniki twórczej – wyklejanki z bibuły karbowanej
Cele główne zajęć:
➢ kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych
(częstego mycia rąk oraz mycia warzyw i owoców przed ich spożyciem)
➢ zapoznanie uczniów z konsekwencjami niemycia rąk oraz spożywania nieumytych warzyw i owoców

Cele operacyjne zajęć:
Uczeń:
➢ prawidłowo wykonuje działania dodawania i odejmowania w zakresie 20,
porównuje liczby i układa je w kolejności rosnącej
➢ odczytuje wyraz (hasło) z liter
➢ odpowiada na pytania nauczyciela
➢ układa zdania z rozsypanki wyrazowej
➢ wie, co to są zarazki
➢ opisuje wygląd wybranych chorobotwórczych mikroorganizmów
➢ z uwagą słucha informacji o chorobach wywoływanych przez wybrane bakterie i wirusy
➢ wykonuje mikroba - element plakatu „Brudne ręce” za pomocą techniki plastycznej – wyklejanki
z bibuły karbowanej
➢ współtworzy plakat „Brudne ręce”, przyklejając własnego mikroba na przygotowany szablon rąk
➢ omawia - na podstawie ilustracji - poszczególne etapy mycia rąk
➢ prawidłowo myje ręce
➢ odgaduje nazwę owocu i warzywa na podstawie jego kształtu, faktury i zapachu
(wykorzystując zmysł dotyku i węchu)
➢ wypowiada się na temat znaczenia roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka oraz konieczności ich umycia przed jedzeniem
➢ dokładnie myje owoce i warzywa przed ich spożyciem
➢ ocenia zdobytą na zajęciach wiedzę i umiejętności - zapisuje na karteczkach to, co z danych zajęć należałoby zapamiętać, co jest ważne w życiu oraz to, co jest zbędne

Metody:
➢ pogadanka
➢ pokaz
➢ ćwiczenia praktyczne
➢ zabawa dydaktyczna
➢ metoda aktywizująca (ewaluacyjna)

Formy pracy:
➢ praca zespołowa
➢ praca grupowa
➢ praca indywidualna jednolita oraz zróżnicowana

Środki dydaktyczne:
➢ kartoniki z działaniami matematycznymi i zapisanymi pod nimi literami, tworzącymi hasło: zarazki
➢ kartoniki w pięciu różnych kolorach
➢ kartki formatu A4 w kolorach odpowiadającym kartonikom
➢ rozsypanki wyrazowe
➢ ilustracje prezentujące chorobotwórcze mikroorganizmy zaczerpnięte z magazynu popularnonaukowego „Świat wiedzy”
➢ kartka z bloku technicznego
➢ kolorowa bibuła karbowana
➢ klej
➢ ręce wykonane ...