Dodaj publikację
Autor
Marta Obuszko
Data publikacji
2018-01-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Autorski program języka szwedzkiego dla kl.5 SP (kółko zainteresowań).
 Pobierz (doc, 25,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM WŁASNY
Z JĘZYKA SZWEDZKIEGO
DLA UCZNIÓW KLAS V
ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO NR 4
WE WROCŁAWIU

„ MITT SVERIGE- MOJA SZWECJA”

Opracowała mgr Marta Obuszko
nauczyciel języka niemieckiego

Wrocław 2013

1. Charakterystyka programu

JĘZYK jest podstawowym narzędziem komunikowania – to oczywistość. Im lepiej posługujemy się nim, tym lepiej potrafimy wyrażać emocje, wymieniać informacje, rozumieć innych. Dlaczego nie spróbować ze szwedzkim?
Program prowadzony w ZS- P nr 4 we Wrocławiu ma na celu popularyzować szeroko pojętą kulturę, historię, sztukę, literaturę, muzykę, film, język, edukację oraz życie codzienne Szwecji i Skandynawii. Powyższy projekt jest całkowicie bezpłatny i otwarty dla wszystkich uczęszczających do naszej szkoły, pragnących zdobywać wiedzę.
Program „ Moja Szwecja” pozwala walczyć z niesprawiedliwą stygmatyzacją stawiając wobec takich samych wyzwań dzieci o potencjalnie różnych możliwościach, z rodzin o różnym statusie materialnym lub dzieci osierocone. Unikatowość języka szwedzkiego i kultury szwedzkiej daje im dodatkowo poczucie wyjątkowości, możliwości zdobycia oryginalnej na naszym rynku wiedzy oraz zmierzenia się z ambitnymi zadaniami.
Projekt nie tylko buduje grupę wspaniałych, młodych ludzi wokół zainteresowania Szwecją, ale również przybliża kulturę polską dzieciom ze Szwecji.

2. Cele, zadania, treści
Kółko języka szwedzkiego jest przeznaczone dla uczniów przejawiających szczególne zainteresowanie tym językiem, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności językowe, umiejętności związane z posługiwaniem się technologią komputerową i informacyjną, a także pragną dokładniej poznać realia i kulturę krajów skandynawskich. Uświadomienie uczniom podobieństw i różnic kulturowych rozwija społecznie, pomaga w kształtowaniu tolerancji dla innych ludzi. Zawarte w programie kółka treści są dobrane tak, aby zainteresować uczniów, otworzyć ich na świat i uczyć tolerancji w zjednoczonej Europie. W zajęciach uczestniczyli uczniowie z klas V.
2a. Cele główne
- ugruntowanie posiadanych wiadomości i umiejętności
- wspomaganie rozwoju kompetencji językowych ucznia (słuchania, mówienia, czytania i pisania)
- kształtowanie poczucia pewności siebie przy komunikacji z użyciem języka szwedzkiego
- rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości
- wdrażanie do kreatywnego tworzenia pomysłów, rozwiązań różnych problemów
- prezentowanie siebie, własnych dokonań
- rozwijanie ciekawości, otwartości na różnorodne zagadnienia
przygotowanie uczniów do udziału w konkursach językowych
2b. Cele szczegółowe
- Celem praktycznych zajęć językowych jest nie tylko zapewnienie wysokiego stopnia opanowania języka, lecz także poszerzanie wiedzy o społeczeństwie szwedzkim i życiu kulturalnym w Szwecji.
Rozwijanie wszystkich sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania, mówienia i pisania.
Zwiększanie motywacji do nauki j. szwedzkiego poprzez osiąganie drobnych sukcesów(konkursy)
Kształtowanie postawy tolerancji i szacunku dla innych kultur i narodów.
Możliwość nauczenia się i rozwinięcia funkcjonalnie nowego języka.

3. Treści nauczania

• Zwroty grzecznościowe – powitania, pożegnania
• Alfabet; Pytania i krótkie odpowiedzi na temat pochodzenia i życia w ...