Dodaj publikację
Autor
Maria Żmudzka
Data publikacji
2018-01-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
67

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera autorski scenariusz zajęć dla klasy pierwszej szkoły podstawowej dotyczący wprowadzania litery Ą.
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

POZNAJEMY LITERĘ Ą

Scenariusz zajęć - edukacja wczesnoszkolna klasa I

TEMAT : Poznajemy literę ą

CELE LEKCJI:

uczeń:

wie, jak napisać literę ą

zna wszystkie samogłoski

potrafi napisać wyrazy z ą oraz poprawnie łączyć litery

potrafi przeczytać wyrazy i zdania z głoską ą

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

uczniu, po lekcji:

napiszesz samodzielnie literę ą we właściwej linijce

poznasz drugą głoskę nosową ą

wymienisz wszystkie samogłoski

poznasz wyrazy, w których występuje poznana litera

przeczytasz i napiszesz wyrazy z literą ą

Na Co Be Zu (kryteria oceniania)

kształtne i staranne pismo

uważne słuchanie

poprawnie zbudowane wypowiedzi

dokładne czytanie

PYTANIE KLUCZOWE DO UCZNIÓW

Po co ci jest potrzebna znajomość litery ą?

FORMY PRACY: indywidualna, grupowa, zbiorowa

METODY: służące opanowanie nowego materiału-podające, poszukujące, kierowane samodzielną pracą uczniów (praca z książką)

ŚRODKI: ćwiczenia, wiersz ,,Zaczarowane drzewko’’, elementarz, cegiełki do modelowania, litery demonstracyjne, tablica multimedialna, gałązki drzew iglastych

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Zapoznanie z celami i kryteriami oceniania.

Szukanie odpowiedzi na pytanie kluczowe (praca grupowa)

Przedstawienie wyników rozmów.

Spotkanie z choinką w klasie. Opisywanie drzewka.

Czytanie wiersza ,,Zaczarowane drzewko’’ poprzedzone pytaniem: Czym różni się zaczarowane drzewko z wiersza od naszego?

Klasyfikowanie przedmiotów na ilustracji w podręczniku: mat. plastyczne, narzędzia, kolor, przedmioty twarde i miękkie

Wysłuchiwanie w wyrazach takiej samej głoski ą.

Wprowadzenie litery ą, pisanie w zeszycie.

Czytanie tekstu ze zrozumieniem.

Jakie materiały miały dzieci?

Jakie ozdoby wykonują?

Jakich materiałów potrzebują?

Nazywanie obrazków (czynności) modelowanie wyrazów- tablica multimedialna.

Pisanie po śladzie (I poziom), samodzielnie (II poziom) wyrazów z literą ą.

Praca domowa

poćwicz czytanie tekstu

zaznacz ćwiczenie

dla chętnych - Jak się nazywają kocie wąsy i do czego im służą? (poziom II)

Sprawozdanie z realizacji celów

Dokończ zdania:

Dzisiaj dowiedziałem się…

Przypomniałem sobie…

Zrozumiałem, że…

Chcę się jeszcze dowiedzieć…

O autorce

Maria Żmudzka

nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej, Szkoła Podstawowa nr 24 im. Partyzantów Lubelszczyzny w Lublinie