Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
mgr ………………..
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r.
Data ukończenia stażu: 31.05.2019r.
Miejsce pracy: _____________________
Dyrektor: _______________________
§ 7 ust.2, pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
|L.P. |ZADANIE |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
|1. |Poznanie procedury awansu |Analiza aktów prawnych związanych z awansem|sierpień/wrzesień 2016 |- wniosek o rozpoczęcie |
| |zawodowego. |zawodowym nauczycieli. Napisanie wniosku o| |stażu, |
| | |rozpoczęcie stażu oraz opracowanie planu | |- planu rozwoju |
| | |rozwoju zawodowego. | |zawodowego |
| | | | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z |Sporządzenie i zawarcie kontraktu. |wrzesień 2016 |- kontrakt |
| |opiekunem stażu. | | | |
| | |Ustalenie terminów spotkań. | | |
| | | |wrzesień 2016 |- harmonogram |
| | |Obserwacja zajęć prowadzonych przez | | |
| | |opiekuna stażu oraz ich analiza. | | |
| | | |okres stażu |- notatki z obserwacji, |
| | |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna | |-wnioski |
| | |stażu. | | |
| | | | | |
| | | | |- scenariusze lekcji |
| | |Określenie mocnych i słabych stron własnej |okres stażu |- wnioski |
| | |działalności. | | |
| | | | |- wnioski |
| | | | | |
| | | |okres stażu | |
|3. |Poszerzenie wiedzy i |Udział w wewnętrznych i zewnętrznych |okres stażu |- zaświadczenia, |
| |umiejętności poprzez udział w |formach doskonalenia zawodowego np. | |- dyplomy, |
| |różnych formach doskonalenia |warsztaty, szkolenia, szkoleniowe Rady | |- zgromadzone materiały |
| |zawodowego. |Pedagogiczne. | | |
| | | | | |
| | |Ukończenie studiów podyplomowych – | | |
| | |Podyplomowe Studia Podstaw Informatyki | |- dyplom ukończenia |
| | | |rok szkolny 2016/2017 | |
|4. |Doskonalenie własnego |Gromadzenie i aktualizacja własnej |okres stażu |- zgromadzona literatura, |
| |warsztatu i metod pracy |biblioteczki metodyczno-przedmiotowej. | |- notatki |
| |pedagogicznej. | | | |
| | |Utworzenie własnej bazy materiałów i pomocy| | |
| | |dydaktycznych (np. plansze, gazetki, testy,| |- materiały i pomoce |
| | |kartkówki, karty pracy). |okres stażu |dydaktyczne |
| | | | | |
| | |Przystąpienie do programu „Sesje z plusem”.| | |
| | | | | |
| | |Współuczestniczenie w pracach zespołów | |- zaświadczenie |
| | |przedmiotowych. | | |
| | | |okres stażu | |
| | |Stosowanie w procesie dydaktycznym | |- sprawozdania |
| | |aktywnych metod nauczania. | | |
| | | |okres stażu | |
| | | | | |
| | | | |- scenariusze lekcji |
| | | | | |
| | | |okres stażu | |
|5. |Prowadzenie dokumentacji |Prowadzenie dzienników lekcyjnych, arkuszy |okres stażu |- prowadzona dokumentacja |
| |szkolnej. |ocen, plany wynikowe, dokumentacji | |szkolna |
| | |wychowawcy klasy itp. | | |
|6. |Dokumentowanie i realizacja |Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, |okres stażu |- dokumentacja realizacji |
| |planu rozwoju. |potwierdzeń, sprawozdań, scenariuszy, | |stażu |
| | |notatek. | | |
| | | | | |
| | |Napisanie sprawozdania z realizacji planu | | |
| | |rozwoju zawodowego. |maj/czerwiec 2019 |- sprawozdanie z realizacji |
| | | | |stażu |
| | |Złożenie wniosku o podjęcie postepowania | | |
| | |kwalifikacyjnego oraz przygotowanie |czerwiec 2019 | |
| | |dokumentacji. | |- wniosek, |
| | | | |- dokumentacja realizacji |
| | | | |stażu |
§7 ust.2, pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
|L.P. |ZADANIE |FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |DOWODY REALIZACJI |
|1. |Obserwacja i analiza |Zbieranie informacji na temat uczniów. |okres stażu |- notatki |
| |możliwości uczniów. |Zapoznanie się z dokumentami zgromadzonymi | | |
| | |w szkole (np. opinie i orzeczenia PPP) | | |
| | | | | |
| | |Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów| | |
| | |mających trudności. | | |
| | | | | |
| | |Objęcie opieką uczniów zdolnych, |okres ...