Dodaj publikację
Autor
Bogusława Pachur
Data publikacji
2018-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
247

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej dla klasy III szkoły podstawowej uwzględniający sferę psychiczną, społeczną, fizyczną i aksjologiczną. SFERA PSYCHICZNA Część: Budowanie pewności siebie i kształtowanie zaradności życiowej. SFERA SPOŁECZNA Część: Budowanie świadomości i przynależności narodowej SFERA AKSJOLOGICZNA Część: Wychowanie do wartości SFERA FIZYCZNA Część: Społeczność szkolna – bezpieczeństwo w społeczności szkolnej i trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych. Część: Prawidłowe relacje rówieśnicze – trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych
 Pobierz (doc, 117,0 KB)

Podgląd treści

| |
| |
|PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ KLASA III rok szkolny 2017/2018 |
| |
| |
|ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE I SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN | ODPOWIEDZIANI |
|SFERA PSYCHICZNA |
|BUDOWANIE PEWNOŚCI SIEBIE I KSZTAŁTOWANIE ZARADNOŚCI ŻYCIOWEJ. |
| | | | |
|1.Budowanie |1.Co lubię, czego się boję, w czym jestem dobry?– umiem |cały rok,zgodnie z tematyką zajęć |wychowawca |
|pozytywnego obrazu |wyrażać własne potrzeby, opinie, myśli i odczucia, |edukacyjnych |uczniowie |
|własnej osoby. |zachować się w sytuacjach budzących lęk. | | |
| |Zabawy i gry, rozmowy, teksty literackie. |cały rok, zgodnie z tematyką zajęć| |
| |2.Jestem, jaki jestem. Przestrzeganie zasad tolerancji i |edukacyjnych |wychowawca |
| |zgodnego współżycia w grupie rówieśniczej- rozmowy |zgodnie z tematyką zajęć |uczniowie |
| |inspirowane tekstami literackimi. |edukacyjnych | |
| |3. Znaczenie uśmiechu i humoru w życiu codziennym- | |wychowawca |
| |uśmiech umila życie i pomaga w różnych sytuacjach. |zgodnie z tematyką zajęć |uczniowie |
| |Radzenie sobie z różnymi problemami. |edukacyjnych | |
| |4. Jacy jesteśmy - Nasze zalety i wady. Cechy charakteru. | |wychowawca |
| |Łatwiej ocenić innych niż samego siebie- kształtowanie | |uczniowie |
| |umiejętności samoobserwacji i trafnej oceny własnych |zgodnie z tematyką zajęć | |
| |działań, |edukacyjnych | |
| |5.Zmiany zachodzące w człowieku – jego wygląd, | |wychowawca |
| |zachowanie, obowiązki i zainteresowania. | | |
| | | | |
|2.Budzenie |1. Rodzaje zmysłów ludzkich i ich rola w poznawaniu |IX |wychowawca |
|ciekawości poznawczej. |środowiska-Jak poznajemy świat? |V, przez cały rok szkolny | |
| |2. Wdrażanie do korzystania z różnych źródeł informacji: |IX |wychowawca |
| |prasa, telewizja, radio, internet. | | |
| |3. Czy warto chodzić do szkoły? Stosunek dzieci do swojej | |wychowawca |
| |szkoły-ulubione zajęcia szkolne. | |uczniowie |
| | | | |
|3.Analiza wyników |1. Wdrażanie uczniów do samooceny w zakresie: |przez cały rok szkolny |wychowawca |
|nauczania i |wyników nauczania, | |uczniowie |
|zachowania uczniów |zachowania, | |rodzice |
| |aktywności na terenie klasy i szkoły. | | |
| |2. Opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce: |stosownie do potrzeb |wychowawca, |
| |- współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną | |uczniowie |
| |-pomoc uczniom mającym trudności w nauce- | |rodzice |
| |indywidualizacja pracy, pomoc koleżeńska, | | |
| |3. Praca z uczniem zdolnym |stosownie do potrzeb |wychowawca |
| |-indywidualizacja pracy z uczniami zdolnymi, | |uczniowie |
| |- udział uczniów w konkursach | |rodzice |
| |- rozwijanie zainteresowań | | |
| | | | |
|4.Stymulowanie |1.Organizowanie klasowych wystaw prac plastycznych i |cały rok szkolny |wychowawca, |
|aktywności poprzez eksponowanie prób własnej |technicznych uczniów. | |uczniowie |
|działalności |2. Udział w konkursach wewnętrznych i zewnętrznych. |cały rok szkolny |wychowawca,uczniowie |
|artystycznej. |3. Kształtowanie umiejętności zachowania się na scenie |wg harmonogramu uroczystości |wychowawca, |
| |oraz opanowania tremy w czasie występów. |szkolnych |uczniowie, |
| |Przygotowanie występów na uroczystości klasowe i | |rodzice |
| |szkolne. | | |
|SFERA SPOŁECZNA |
|BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI I PRZYNALEŻNOŚCI NARODOWEJ |
| | | | |
|1.Rozwijanie szacunku dla symboliki, tradycji |1. Piękny jest mój kraj ojczysty. Znajomość symboli naszej |IX, XI,V |wychowawca |
|naszego państwa. |Ojczyzny (flaga, hymn, stolica, godło- Orzeł Biały ...