Dodaj publikację
Autor
Marta Kędziora
Data publikacji
2018-02-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
259

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opinia wychowawcy klasy o uczniu z problemami do PPP.
 Pobierz (doc, 31,5 KB)

Podgląd treści


Miejscowość, data.

Opinia o uczniu z trudnościami dydaktyczno – wychowawczymi
i problemami w zachowaniu.

…………………….

X dał się poznać jako pogodny i energiczny chłopiec, który łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami, chętnie się z nimi bawi. Niestety często też popada
w konflikty. Chłopiec nie zawsze potrafi dostosować się do zasad obowiązujących w klasie i szkole. Dość często należy przypominać mu o kodeksie klasowym i zasadach poprawnego zachowania. X bywa krzykliwy, w wypowiedziach używa niecenzuralnych słów, za wszelką cenę chce być zauważony przez kolegów. Zdarza się, że odzywa się podczas zajęć, przerywając tym samym wypowiedzi innych uczniów.
X potrafi dobrze pracować na lekcji, choć wymaga większej liczby poleceń
i podpowiedzi ukierunkowujących jego działania. Czasami nie jest skupiony na lekcji.
W pierwszych tygodniach nowego roku szkolnego, chłopiec często przychodził na lekcje nieprzygotowany. Notatki w zeszycie i braki w ćwiczeniach (będące następstwem zaległości w odrabianiu prac domowych) nie były sukcesywnie uzupełniane. Sytuacja poprawiła się, gdy po rozmowie z mamą chłopca, zaczął on uczęszczać na zajęcia świetlicy socjoterapeutycznej. Niestety zaległości w nauce wymagają ciągłej, systematycznej pracy. Mama chłopca w miarę możliwości kontaktuje się i współpracuje z wychowawcą, z uwagi na tryb pracy nie jest w stanie
w pełni go wspomagać.
X opowiada treść przeczytanych utworów, opisuje historyjkę obrazkową, choć czasem potrzebuje pytań pomocniczych ze strony nauczyciela. Czyta na poziomie wystarczającym – krótkie wyrazy całościowo, dłuższe sylabizując.
Nie zawsze w pełni rozumie polecenia i czytane teksty. Potrafi pisać dość kształtnie, jednak najczęściej jego pismo jest niestaranne. X niestety nie dba o estetykę zapisu. Tekst z tablicy przepisuje w miarę dobrze, w pisaniu z pamięci i słuchu robi błędy.
Chłopiec rozumie istotę poznanych działań matematycznych, jednak często popełnia błędy w obliczeniach. Radzi sobie z rozwiązywaniem prostych zadań tekstowych. Kłopot sprawia mu tabliczka mnożenia, obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
X posiada ogólną wiedzę o świecie który go otacza, jednak treści społeczno – przyrodnicze są na poziomie wystarczającym / dostatecznym.
Chłopiec chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego. Jest bardzo energiczny, zwinny i skory do aktywności fizycznej.

Wychowawca klasy (podpis)