Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Analiza próbnego testu gimnazjalnego z języka niemieckiego klasy III B Gimnazjum Katolickiego przeprowadzonego w grudniu 2017 r. na poziomie podstawowym
Do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego na poziomie podstawowym przystąpiło 12 uczniów klasy 3b gimnazjum. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań uczeń mógł uzyskać 40 pkt. Średni wynik uzyskany przez gimnazjalistów w Zespole Szkół Katolickich w Piszu na poziomie podstawowym wyniósł 69,17 % .
Tabela obrazująca stopień trudności poszczególnych zadań cząstkowych w arkuszu egzaminacyjnym.
Stopień
trudności
Wskaźnik
łatwości
Numery
zadań cząstkowych
Liczba zadań cząstkowych
bardzo trudny
0,00 - 0,19
4.2, 4.4
2
trudny
0,20 - 0,49
4.1. 4.3. 7.3. 9.4.
4
umiarkowanie trudny
0,50 - 0,69
5.1. 5.2. 6.2. 7.2. 8.4. 9.3.
6
łatwy
0,70 - 0,89
1.2. 1.4. 1.5. 3.3. 5.3. 7.4. 8.1. 8.2. 8.3. 9.2. 10.1. 10.3. 11.2
13
bardzo łatwy
0,90 - 1
1.1 1.3. 2.1. 2.2. 2.3. 2.4. 3.1. 3.2. 6.1. 6.3. 7.1. 9.1. 10.2. 11.1. 11.3.
15
Większość zadań okazała się dla uczniów łatwa – 13 zadań oraz bardzo łatwa – 15 zadań.
4 zadania były trudne, a 2 bardzo trudne.
Najlepiej wypadły zadania:
1.- rozumienie tekstu słuchanego, w którym uczniowie mieli określić główną myśl tekstu
2. – rozumienie tekstu słuchanego, które dotyczyło wyszukiwania i selekcjonowania informacji
3.1, 3.2- Zadanie polegało na wysłuchaniu trzech ogłoszeń oraz wybraniu informacji zgodnych z treścią nagrania.
6,1, 6.3 – uczniowie rozpoznają i poprawnie stosują struktury leksykalno gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji
7.1 – rozumienie tekstu czytanego, w którym uczeń określa główną myśl poszczególnych częściach tekstu
11.1, 11.3 - znajomość środków językowych, w którym zdający musieli poprawnie uzupełnić luki w tekście.
Najsłabiej wypadły zadania:
4.2 - rozumienie tekstu słuchanego - reagowanie językowe w określonych kontekstach sytuacyjnych .
Zadanie okazało się bardzo trudne dla uczniów. W zadaniu należało wysłuchać czterech wypowiedzi i do każdego z nich dopasować po jednej podanej odpowiedzi. Maksymalna ilość punktów wynosiła 4. Jedna odpowiedź była podana dodatkowo i nie pasowała do żadnego pytania.
4.4 - znajomość funkcji językowych, w którym uczniowie mieli wybrać właściwą reakcję językową;
9.4 - rozumienie tekstu pisanego - Zadanie polegało na przeczytaniu trzech ofert pracy oraz na dopasowaniu ich do wypowiedzi czterech osób.
Wnioski do dalszej pracy:
Reasumując można stwierdzić, że próbny egzamin ...