Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z KOŁA LOGOPEDYCZNEGO
W I semestrze roku szkolnego 2017/18 objęto terapią logopedyczną dwóch chłopców z klasy I Szkoły Podstawowej, u których występują takie wady wymowy jak seplenienie i rotacyzm.
Zajęcia logopedyczne odbywają się w każdy czwartek na 6 godzinie lekcyjnej w parach. Głównym celem zajęć jest usprawnianie narządów mowy, wywołanie głosek, korygowanie zaburzonych głosek (w wyrazach, parach wyrazów, zdaniach i w mowie spontanicznej).
Na zajęciach wykorzystywano między innymi: gry planszowe, karty logopedyczne, bańki mydlane, piórka, kolorowe karteczki, słomki, świeczki, piłeczki, balony i inne pomoce.
Terapia logopedyczna przebiega według określonego schematu postępowania:
• ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek:- ćwiczenia oddechowe, - ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy,
• ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy:
- wywołanie głoski w izolacji
- utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zwrotach, zdaniach,
- ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach, wyliczankach, powiedzeniach,
- automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej, opowiadanie ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane,
- ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego,
Wnioskiem do dalszej pracy będzie zwiększenie nacisku na współpracę z rodzicami oraz ich świadomości na konsekwencje przedłużających się wad wymowy.
Kamila Szewczyk
SPRAWOZDANIE Z KOŁA JĘZYKA NIEMIECKIEGO
W I semestrze roku szkolnego 2017/ 2018 odbyły się 3 zajęcia z języka niemieckiego.
Koło skierowane jest do uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w poniedziałki na pierwszej godzinie lekcyjnej. Zajęcia są
bezpłatne.
Głównym celem zajęć jest wyrównywanie szans edukacyjnych u uczniów słabych oraz
pomoc w przygotowaniu uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego.
Na zajęciach uczniowie rozwijają umiejętność reagowania językowego, odbioru tekstu
słuchanego oraz czytanego, wykonują ćwiczenia dotyczące poznanych struktur gramatycznych.
Uczniowie oswajają się również z arkuszami egzaminacyjnymi i poznają kryteria oceniania poszczególnych zadań na egzaminie, co pozwoli im uniknąć zbędnej straty punktów.
Kamila Szewczyk