Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
bozienka, 2018-03-15, ocena:
Dziękuję, fajna lekcja
Klasa 3
Blok: 11. Podniebne podróże w nieznane
Temat dnia: Podróż do Wietnamu
Edukacja matematyczna: Różne sposoby dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych. Porządkowanie liczb. Wykonywanie działań na grafach.
Treści Podstawy Programowej:
7.3 zapisuje cyframi i odczytuje liczby w zakresie 1000; rozumie dziesiątkowy system
pozycyjny
7.4 ustala równoliczność porównywanych zestawów elementów mimo obserwowanych
zmian w ich układzie; porównuje dowolne dwie liczby w zakresie 1000 (słownie i z
użyciem znaków <, >, =)
7.5 dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 (bez algorytmów działań pisemnych); sprawdza
wyniki odejmowania za pomocą dodawania;,
7.8 rozwiązuje proste zadania tekstowe (w tym zadania na porównywanie różnicowe, ale bez
porównywania ilorazowego),
7.10 wykonuje łatwe obliczenia dotyczące tych miar (bez wyrażeń dwumianowanych i
zamiany jednostek w obliczeniach formalnych); używa pojęcia kilometr w sytuacjach
życiowych, np. jechaliśmy autobusem 27 kilometrów (bez zamiany na metry)
Cele lekcji ( nauczyciela):
• Oblicza sumy i różnice liczb dwucyfrowych w zakresie 100 z przekroczeniem progu
dziesiątkowego
• Wykorzystuje poznane różne sposoby oraz własne strategie dodawania i odejmowania liczb
dwucyfrowych
• Rozwiązuje zadania z treścią, w tym na porównywanie różnicowe– o ile więcej?
• Uważnie analizuje ilustracje w podręczniku, formułuje dodatkowe pytania; wykonuje
schematyczny rysunek do zadania;
• Układa treść zadania
• Porządkuje liczby rosnąco
• Rozwiązuje zadanie z treścią (zadanie z ilustracją oblicza kilometry)
• Wykonuje działania na grafach
• Korzysta z zasobów internetu w celu doskonalenia swoich umiejętności
• Współpracuje w grupie, wspiera słabszych kolegów w wykonaniu zadania
Cele sformułowane w języku ucznia:
Prawidłowo dodajesz i odejmujesz liczby dwucyfrowe w zakresie 100
Posługujesz się poznanymi sposobami dodawania i odejmowania
Rozwiązujesz i układasz zadania tekstowe
Porządkujesz liczby w zakresie 100
Układasz działania matematyczne do grafów
Bierzesz aktywny udział w zajęciach
Współpracujesz w zespole, wspierasz słabszych kolegów w wykonaniu zadania
Znasz strony internetowe, które możesz wykorzystać do doskonalenia swoich umiejętności
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Nawiązanie do poprzednich lekcji
- uczniowie wiedzą, że wynik dodawania to suma, wynik odejmowania to różnica,
- znają etapy rozwiazywania zadań tekstowych:
1. Uważnie czytam treść zadania.
2. Analizuję treść – szukam liczby dane i niewiadomą.
3. Układam i rozwiązuję działanie.
4. Układam odpowiedź na pytanie.
- przypomnienie różnych poznanych wcześniej sposobów wykonywania dodawania
i odejmowania
Metody pracy:
aktywna praca z tekstem matematycznym- pytania i odpowiedzi, ćwiczeniowo - zadaniowa, ćwiczenia praktyczne z użyciem przygotowanych ćwiczeń i zasobów internetowych- gier dydaktycznych
Formy pracy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita, zróżnicowana, grupowa jednolita, zróżnicowana (wspieranie słabszych uczniów),
Środki dydaktyczne:
Sprzęt multimedialny: komputer, tablica interaktywna,
E-podręczniki- „Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3.” Część 1. Elektroniczna wersja
dla ...