Dodaj publikację
Autor
Liliana Wójcik
Data publikacji
2018-03-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program działań doskonalących naukę języków obcych w gimnazjum.
 Pobierz (docx, 20,2 KB)

Podgląd treści

PROGRAM DZIAŁAŃ DOSKONALĄCYCH NAUKĘ JĘZYKÓW OBCYCHW PUBLICZNYM GIMNAJZUM

WSTĘP

Nadrzędnym celem pracy edukacyjnej jest wszechstronny, harmonijny rozwój ucznia wspomagany przez integralnie rozumiane nauczanie, kształcenie umiejętności i wychowanie. Realizację tego celu mogą zapewnić działania, które są ukierunkowane na wszechstronny rozwój ucznia i rozwój zawodowy nauczyciela.

Program działań doskonalących napisany jest na podstawie doświadczeń związanych z organizacją egzaminu gimnazjalnego, diagnozą pracy ucznia i nauczyciela. Dążenie do doskonałości i wyniki egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 skłoniły nas do opracowania pracy szkoły mającej na celu wzmocnienie jej efektywności. Mamy nadzieję, że zmiana pomoże uczniom osiągnąć lepszy wynik podczas egzaminu gimnazjalnego i sukces w przyszłej edukacji . Program zawiera takie oddziaływanie na ucznia, by wykorzystać wszystkie jego możliwości, dać szansę na rozwój.

Celem program jest, by posiadał on następujące cechy :

trafność - efektem musi być poprawa wyników egzaminu gimnazjalnego (na miarę możliwości uczniów) , zmiana w podejściu nauczyciela do pracy z ucznia, lepsza jakość pracy szkoły

realność wykonania (czasowa, materiałowa, podmiotowa)

przejrzystość

CELE:

GŁÓWNE:

podejmowanie działań naprawczych lub doskonalących w zakresie jakości kształcenia, zmierzających do osiągnięcia przez uczniów wysokich wyników na egzaminie gimnazjalnym;

poprawa jakości pracy szkoły;

Zapewnienie odpowiednio wysokiego poziomu wykształcenia absolwentów szkoły, przygotowania wszystkich uczniów do zakończonej sukcesem kontynuacji nauki w szkole średniej.

SZCZEGÓŁOWE :

efektywne wykorzystanie wyników z egzaminu gimnazjalnego;

skorelowanie działań nauczycieli języków obcych;

Podejmowanie różnych form ustawicznego doskonalenia;

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

Uczeń:

zna wymagania egzaminacyjne;

jest motywowany, ma przyjazny stosunek do przedmiotu i egzaminu gimnazjalnego,

osiąga lepsze wyniki podczas egzaminu;

dostrzega w życiu codziennym użyteczności wiedzy nabytej w szkole;

Otrzymuje różnorodną ofertę wspomagającą jego indywidualny rozwój.

Nauczyciel:

bez problemu orientuje się w tematyce standardów egzaminacyjnych;

z powodzeniem stosuje metody aktywizujące nastawione na samodzielność ucznia;

potrafi lepiej zorganizować swoją pracę dydaktyczną;

Potrafi lepiej organizować czas podczas zajęć z nastawieniem na kształcenie umiejętności sprawdzanych podczas egzaminu gimnazjalnego.

DZIAŁANIA NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH I ZESPOŁU PRZEDMIOTOWEGO:

a) w stosunku do samych siebie:

dzielenie się doświadczeniem w obszarze poprawy efektywności kształcenia;

analiza stosowanych metod pod kątem dążenia do optymalizacji procesu dydaktycznego w szkole;

wspólne opracowywanie testów diagnostycznych dla klas pierwszych i drugich gimnazjum;

analiza testów diagnostycznych i wyciągnięcie wniosków, ewaluacja sposobu nauczania;

troska o wzbogacenie zasobów pracowni przedmiotowych;

stosowanie pomocy dydaktycznych;

dyscyplina pracy (wykorzystanie pełnych 45 minut lekcji);

Stosowanie metod aktywizujących.

b) w stosunku do uczniów:

systematyczne diagnozowanie wiedzy uczniów ze szczególnym naciskiem na zadania kształtujące umiejętności badane na egzaminie gimnazjalnym i przyczyn niepowodzeń szkolnych;

wspieranie dzieci, które nie mogą liczyć na pomoc rodziców– zajęcia pozalekcyjne, konsultacje, zajęcia wyrównawcze;

Organizowanie konkursów ...