Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć otwartych z terapii pedagogicznej
Temat zajęć: Zabawy z ortografią – pisownia wyrazów z „ó” wymiennym.
Grupa: uczniowie z klas II.
Osoba prowadząca zajęcia: Magdalena Malinowska
Termin realizacji: 30.05.2016r.
Cele ogólne:
Kształcące:
- kształtowanie wrażliwości ortograficznej,
- rozwijanie percepcji wzrokowej,
- doskonalenie pamięci słuchowej,
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Wychowawcze:
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
- wdrożenie do przestrzegania zasad panujących na zajęciach.
Metody pracy: ćwiczeń utrwalających.
Forma: praca z małą grupą.
Przebieg zajęć
Część wstępna
1.Powitanie uczniów, wyjaśnienie tematu zajęć. Przypomnienie zasad zachowania się podczas zajęć. Poinformowanie uczniów, że za każde zadanie, w którym będą aktywnie uczestniczyć, otrzymają fragment obrazka, jeżeli zbiorą wszystkie kawałki, na koniec będą mogli ułożyć cały obrazek.
Część główna
1. Wyklejanie plasteliną literki „ó”.
Dzieci wyklejają plasteliną literkę „ó” (załącznik nr1).
2. Grupowanie wyrazów z „ó” i „”u”
(Zwrócenie uwagi, że jedną głoskę można oznaczyć na dwa sposoby).
Zadaniem uczniów jest pogrupowanie wyrazów z „ó” i „u” i umieszczenie ich we właściwym miejscu (załącznik nr 2).
3. Zabawa słowna „Wyjeżdżam na wakacje i do plecaka zapakuje…”
Pierwsza osoba powtarza zdanie, dodając swoją rzecz, każda kolejna osoba potarza wszystko od początku, dodając kolejny przedmiot.
4. Wyszukiwanie wyrazów z „ó” wymiennym
Uczniowie zamalowują właściwy wyraz, w którym występuje „ó” wymienne(załącznik nr3).
5. Ortograficzne Memory
Uczniowie mają za zadanie samodzielnie wykonać karty do ortograficznego Memory (załącznik nr 4). Najpierw wycinają karty, następnie je kolorują, a na koniec odszukują pary pasujących do siebie obrazków.
6. Mój ufoludek z plasteliny.
Zadaniem dzieci jest wykonanie na papierowym talerzyku wymyślonego przez siebie przybysza z innej planety.
Część końcowa
1. Uczniowie składają zebrane podczas zajęć puzzle i układają z nich obrazek.
2. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.
Załącznik nr 1
ó
Załącznik nr 2
Pogrupuj wyrazy z „ó” i „u” z rozsypanki umieszczając je we właściwym miejscu
kółko
kura
ruda
lód
mój
Mur
brzózka
ogród
piórka
maruda
mróz
ludzie
samochód
rura
chmura
nóż
mówić
główka
jutro
już
pokój
wieczór
ósemka
ul
ulica
mucha
dziób
Załącznik nr 3
Zamaluj właściwy wyraz, w którym występuje „ó” wymienne
Wyraz, w którym „ó” zamienia się na „o”:
wróbel
wiewiórka
ogród
Wyraz, w którym „ó” zamienia się na „o”:
wór
róża
rózga
Wyraz, w którym „ó” zamienia się na „o”:
król
kółko
żółte
Wyraz, w którym „ó” zamienia się na „e”:
szóstka
góra
półka
Wyraz, w którym „ó” zamienia się na „a”:
skrócić
królowa
wróbel
Załącznik nr 4
stół
stoły
lód
lody
wór
wory
pióro
pierze
samochód
samochody
mrówka ...