Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauczyciel kontraktowy
mgr …………………………
nauczyciel języka angielskiego
w Szkole Podstawowej im. ………….…………
w ……………………
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia i zakończenia stażu: 01.09.2010r.-31.05.2013r.
Opiekun stażu: mgr ……………………………
| |
|1.Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności |
|i dokonywania zmian w tych działaniach |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli |IX 2010r. |wniosek |
| | | | |o rozpoczęcie stażu |
| | | | |opracowanie planu rozwoju zawodowego |
|2. |Nawiązanie współpracy |rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu, określającego przejrzyste warunki |IX 2010r. |kontrakt |
| |z opiekunem stażu. |współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć | |harmonogram współpracy |
|3. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna |hospitacja według wcześniej opracowanego harmonogramu, |okres stażu |karty hospitacji |
| |i innych nauczycieli. |omówienie jej wyników | | |
|4. |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.|opracowanie scenariuszy zajęć, |okres stażu |konspekty zajęć |
| | |konsultacja, | |arkusze obserwacji |
| | |analiza, ewaluacja | | |
|5. |Poszerzenie wiedzy i umiejętności |branie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu |termin rozpoczęcia i |świadectwa ukończenia doskonalenia, |
| |dydaktycznych z zakresu nauczania języka |nauczycieli, |zakończenia kursów |spis literatury. |
| |angielskiego. |studiowanie czasopism i literatury fachowej oraz poradników metodycznych, |i warsztatów. | |
| | |poczynienie działań w celu uczestniczenia w programie Comenius | | |
|6. |Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu|udział w szkoleniach / warsztatach / konferencjach/ spotkaniach metodycznych |na bieżąco |zbiór zaświadczeń potwierdzających udział w |
| |pracy. |adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela | |szkoleniach/kursach ośrodków doradztwa |
| | | |terminy kursów |metodycznego, Rady Pedagogicznej. |
| | | | | |
| | | |od X 2010 | |
|7. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |gromadzenie dokumentacji (świadectw ukończonych doskonaleń, zaświadczeń, programów, |cały okres stażu |wpisy w dokumentacji przebiegu stażu |
| | |scenariuszy, itp.) | |treść sprawozdania |
| | |napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego |V 2013r. | |
| |
| |
|2.Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Pogłębianie wiedzy na temat problemów |aktywna współpraca z wychowawcami klas oraz pedagogiem szkolnym, | |potwierdzenia od wychowawców i pedagoga o |
| |środowiska uczniów. |poznanie, zdiagnozowanie sytuacji materialno- bytowej ucznia |okres stażu |współpracy |
|2. |Praca z uczniami dysfunkcyjnymi. |dostosowanie tempa pracy do potrzeb uczniów, |na bieżąco |opinia opiekuna stażu |
| | |zadawanie dodatkowych zadań w celu poprawy umiejętności, z którymi uczeń ma problemy | | |
|3. |Popularyzacja nauki języka angielskiego wśród|przygotowanie i przeprowadzenie konkursów wiedzy o krajach anglojęzycznych i znajomości|okres stażu. |konspekty lekcji, |
| |uczniów. Rozwijanie postawy ciekawości, |języka angielskiego. | |zestawy pytań konkursowych, |
| |otwartości ...