Dodaj publikację
Autor
Anna Golczak
Data publikacji
2018-04-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
115

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla klasy 7 szkoły podstawowej, który doskonale sprawdzi się w klasach starszych. Kluczem do sukcesu zajęć są przygotowane materiały i prezentacja. Jeśli ktoś miałby ochotę przeprowadzić lekcję w oparciu o mój scenariusz, zapraszam do kontaktu.
 Pobierz (pdf, 110,3 KB)

Podgląd treści



DATA: 19.03.2018 KLASA: 7b CZAS: 45 minut

PROWADZĄCA: Anna Golczak

CEL OGÓLNY:

Określenie potencjału grupy i analiza ról zespołowych wg.
dr Mereditha Belbina
Doskonalenie kompetencji w zakresie budowania efektywnych
zespołów
Po zajęciach uczeń:
à zna 8 ról zespołowych wg teorii Belbina
àrozpoznaje rolę jaką może pełnić w zespole oraz zna swój potencjał
à dostrzega potrzebę budowania zespołów w oparciu o różne
potencjały
à efektywnie współpracuje w grupie

WARSZTATY
Burza mózgów

a) praca w grupach :
- dyskusja
b) praca indywidualna :
- analiza potencjału członków zespołu klasowego (poszukiwanie
mocnych i słabych stron w pracy zespołowej)

Karteczki samoprzylepne
Flamastry
Duże arkusze papieru
Kolorowe kartki A4
CLASSDOJO
Prezentacja multimedialna

1. Przywitanie, sprawdzenie obecności.
2. Rozgrzewka: Ćwiczenie relaksujące- trening MINDFULNESS

SCENARIUSZ GODZINY WYCHOWAWCZEJ

“BEZ WSPÓŁPRACY ANI RUSZ!”

CELE szczegółowe:

METODY PRACY:


FORMY PRACY:

Materiały:



CZYNNOŚCI
WSTĘPNE :
(10 minut)








WARSZTATY:

1 Nauczyciel dzieli klasę na zespoły 5-6 osobowe. Podział losowy za pomocą aplikacji
CLASSDOJO.
2. Uczniowie zostają wprowadzeni w temat. Nauczyciel prezentuje im dwa bukiety kwiatów
(różnorodny i jednolity) i zadaje pytanie „Który bukiet jest ciekawszy?”. Prosi o uzasadnienie
wyboru.
3. Nauczyciel przedstawia cel warsztatów: Dowiesz się, jaka jest twoja rola w zespole/
zrozumiesz, że każdy członek zespołu jest ważny

4. Ćwiczenie 1 „Co wnoszę i co chcę zabrać? (10 min)
Nauczyciel rozdaje każdemu zespołowi arkusz papieru, flamastry, karteczki samoprzylepne.
Uczniowie zastanawiają się, co każdy z nich może wnieść wyjątkowego do grupy, jakie ma
słabsze strony oraz czego obawia się w pracy zespołowej.
Uczniowie notują na trzech KOLOROWYCH KARTECZKACH odpowiedzi, które przyklejają na
kartę zbiorczą.
Wybrany uczeń odczytuje notatki

5. MOJA ROLA W GRUPIE (15 min)
Przygotowując projekt, czyli podczas pracy zespołowej każdy z nas pełni jakąś rolę, określona
na podstawie naszej wiedzy, doświadczenia, umiejętności, cech osobowości.
Nauczyciel przedstawia 8 ról pełnionych w zespole za pomocą planszy. Uczniowie mają za
zadanie dopasować cechy, które odpowiadają poszczególnym rolom.
Nauczyciel zadaje pytanie: Czy każdy z Was widzi się w określonej roli?
Każda grupa przedstawia kolejno, która rola pasuje do niego najlepiej.

7. Podsumowanie zajęć́ i podziękowanie za uwagę̨. (5 min)

Uczniowie mają za zadanie przy realizacji kolejnego projektu wybrać do zespołu osoby
pełniące różne role w zespole (forma eksperymentu)

8 Ewaluacja (5 min)