Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
DATA: 19.03.2018 KLASA: 7b CZAS: 45 minut
PROWADZĄCA: Anna Golczak
CEL OGÓLNY:
Określenie potencjału grupy i analiza ról zespołowych wg.
dr Mereditha Belbina
Doskonalenie kompetencji w zakresie budowania efektywnych
zespołów
Po zajęciach uczeń:
à zna 8 ról zespołowych wg teorii Belbina
àrozpoznaje rolę jaką może pełnić w zespole oraz zna swój potencjał
à dostrzega potrzebę budowania zespołów w oparciu o różne
potencjały
à efektywnie współpracuje w grupie
WARSZTATY
Burza mózgów
a) praca w grupach :
- dyskusja
b) praca indywidualna :
- analiza potencjału członków zespołu klasowego (poszukiwanie
mocnych i słabych stron w pracy zespołowej)
Karteczki samoprzylepne
Flamastry
Duże arkusze papieru
Kolorowe kartki A4
CLASSDOJO
Prezentacja multimedialna
1. Przywitanie, sprawdzenie obecności.
2. Rozgrzewka: Ćwiczenie relaksujące- trening MINDFULNESS
SCENARIUSZ GODZINY WYCHOWAWCZEJ
“BEZ WSPÓŁPRACY ANI RUSZ!”
CELE szczegółowe:
METODY PRACY:
FORMY PRACY:
Materiały:
CZYNNOŚCI
WSTĘPNE :
(10 minut)
WARSZTATY:
1 Nauczyciel dzieli klasę na zespoły 5-6 osobowe. Podział losowy za pomocą aplikacji
CLASSDOJO.
2. Uczniowie zostają wprowadzeni w temat. Nauczyciel prezentuje im dwa bukiety kwiatów
(różnorodny i jednolity) i zadaje pytanie „Który bukiet jest ciekawszy?”. Prosi o uzasadnienie
wyboru.
3. Nauczyciel przedstawia cel warsztatów: Dowiesz się, jaka jest twoja rola w zespole/
zrozumiesz, że każdy członek zespołu jest ważny
4. Ćwiczenie 1 „Co wnoszę i co chcę zabrać? (10 min)
Nauczyciel rozdaje każdemu zespołowi arkusz papieru, flamastry, karteczki samoprzylepne.
Uczniowie zastanawiają się, co każdy z nich może wnieść wyjątkowego do grupy, jakie ma
słabsze strony oraz czego obawia się w pracy zespołowej.
Uczniowie notują na trzech KOLOROWYCH KARTECZKACH odpowiedzi, które przyklejają na
kartę zbiorczą.
Wybrany uczeń odczytuje notatki
5. MOJA ROLA W GRUPIE (15 min)
Przygotowując projekt, czyli podczas pracy zespołowej każdy z nas pełni jakąś rolę, określona
na podstawie naszej wiedzy, doświadczenia, umiejętności, cech osobowości.
Nauczyciel przedstawia 8 ról pełnionych w zespole za pomocą planszy. Uczniowie mają za
zadanie dopasować cechy, które odpowiadają poszczególnym rolom.
Nauczyciel zadaje pytanie: Czy każdy z Was widzi się w określonej roli?
Każda grupa przedstawia kolejno, która rola pasuje do niego najlepiej.
7. Podsumowanie zajęć́ i podziękowanie za uwagę̨. (5 min)
Uczniowie mają za zadanie przy realizacji kolejnego projektu wybrać do zespołu osoby
pełniące różne role w zespole (forma eksperymentu)
8 Ewaluacja (5 min)