Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Temat: Bezpieczne ferie zimowe. Ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Utrwalenie umiejętności szeregowania liczb. Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie. Zwiększanie zasobu wiedzy ogólnej i słownictwa dotyczącego zimy i zimowych ubrań. Ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu elementów odzieży.
Cele ogólne:
zwiększenie wiedzy ogólnej i zasobu słownictwa,
utrwalenie poznanych ilustracji PCS związanych z zimą,
rozwijanie zdolności myślenia logicznego,
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
utrwalenie umiejętności syntezy sylabowej wyrazów,
usprawnianie małej i dużej motoryki.
Cele operacyjne – Uczniowie:
będą właściwie stosować poznane ilustracje PCS,
ułożą ciąg liczb w rosnącej kolejności,
dokonają syntezy sylabowej i odczytają hasło,
będą uważnie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela,
właściwie ocenią postępowanie bohatera tekstu,
określą zachowania bezpieczne i niebezpieczne podczas zimowych zabaw na śniegu i lodzie,
określą elementy garderoby, które zakładamy zimą,
będą potrafili samodzielnie założyć wybrane elementy stroju,
odpowiedzą na zagadki czytane przez nauczyciela oraz wskażą odpowiednie ilustracje.
Metody pracy: słowne (pogadanka, praca z tekstem), oglądowe (pokaz, obserwacja), praktycznego działania.
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: opowiadanie „Kulig”, ilustracje PCS dotyczące zimy, rozsypanka sylabowa „Bezpieczne ferie”, lizaki z napisami „TAK” i „NIE”, ilustracje, karty pracy, zagadki, ubrania (szaliki, rękawiczki, czapki).
Przebieg zajęć:
Część organizacyjna:
Powitanie uczniów. Określenie pory roku, miesiąca, dnia tygodnia oraz obecności uczniów za pomocą etykiet.
Wprowadzenie do tematu:
Określenie tematu zajęć poprzez ułożenie na tablicy gwiazdek z liczbami w ciągu rosnącym oraz odczytanie hasła z sylab – „Bezpieczne ferie”.
Część właściwa:
Słuchanie opowiadania „Kulig”. Odpowiadanie na pytania nauczyciela dotyczące tekstu. Pogadanka nauczyciela nt. zasad zachowania się podczas zabaw zimowych;
Aktywna praca z tekstem – ćwiczenie (lizaki z napisem „ TAK”, „ NIE”) – ocena zdań przez uczniów – pokazanie przy zabawie bezpiecznej zielonego lizaka z napisem „TAK”, a tam gdzie dzieci narażone są na wypadek lub przeziębienie czerwonego z napisem „NIE”;
Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zachowania dzieci podczas zabawy na śniegu i lodzie. Przyklejanie zielonych lub czerwonych buziek przy poszczególnych obrazkach;
Kolorowanie wybranych elementów garderoby, które zakładamy w okresie zimowym.
Część końcowa zajęć:
Odpowiadanie na zagadki czytane przez nauczyciela. Wskazywanie ilustracji lub przedmiotów przedstawiających rozwiązania zagadek;
Ćwiczenia w samodzielnym zakładaniu elementów garderoby;
Czynności porządkowe.