Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawczej w klasie I t –rok szkolny 2016/2017
Wychowawca: Witold Lemke
W każdym miesiącu jedna godzina wychowawcza poświęcona będzie sprawom bieżącym klasy, w szczególności omawiana będzie frekwencja
uczniów i problemy klasowe (10 godzin w ciągu roku szkolnego)
Kierunki pracy z klasą
Wychowanie do współdziałania w
grupie
Emocjonalny i intelektualny
rozwój ucznia
tematy
1. Zajęcia integracyjne –
poznajmy się
2. Wybór samorządu
klasowego
3. Zapoznanie z
najważniejszymi
dokumentami szkoły –
WSO, Statut Szkoły
4. Kształtowanie właściwych
postaw wobec kolegów w
klasie – organizacja
pomocy koleżeńskiej
5. Komunikacja w klasie,
szkole i w domu
rodzinnym
6. Sposoby rozwiązywania
konfliktów
7. Odpowiedzialność z a
gesty, słowa, czyny
8. Aktywne słuchanie
wrzesień
wrzesień
wrzesień
październik
październik
październik
październik
listopad
termin
uwagi
1
Wychowanie patriotyczne i
obywatelskie
9. Przekazywanie i
pielęgnowanie tradycji
narodowych
10. Kształtowanie nawyków
dyscypliny społecznej i
indywidualnej
11. Tolerancja –
narodowości, religie,
mniejszości seksualne
12. Terroryzm – czy musimy
się bać?
Wychowanie do życia w rodzinie
13. Cechy charakteru – moja
Wychowanie prozdrowotne i
ekologiczne
osobowość
14. Modele rodziny we
współczesnym świecie
15. Dziewczyna i chłopak –
czym się różnimy
16. Gospodarowanie czasem
17. Jak radzić sobie ze
stresem?
18. Uczę się efektywnie
19. Uzależnienia – jak
powiedzieć „nie”
listopad
listopad
grudzień
grudzień
styczeń
styczeń
luty
luty
marzec
marzec
kwiecień
Wychowanie estetyczne i
kulturalne
20.. Co się dzieje w moim mieście
– wydarzenia kulturalne
21.Moje hobby – książka, film,
sport
22. „Polecam” – prezentacja
ciekawej książki, filmu, koncertu
kwiecień
maj
maj
czerwiec
2
czerwiec
Orientacja zawodowa
23.Jak rozpoznać swoje
predyspozycje zawodowe?
Plan pracy klasy jest zgodny w Planem Wychowawczym Szkoły.
Program zakłada indywidualną pracę wychowawczą w formie:
a) kontaktów ucznia z nauczycielem-wychowawcą,
b) rozmów ucznia z dyrektorem i wicedyrektorem,
c) rozmów z pedagogiem,
d) spotkań z rodzicami, opiekunami prawnymi uczniów.
3