Dodaj publikację
Autor
Arleta Chudzikowska
Data publikacji
2018-04-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego (religia).
 Pobierz (docx, 36,3 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

AWANSU ZAWODOWEGO

NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Arleta Chudzikowska

nauczyciela religii

DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2015

( STAŻ 2 LATA 9 MIESIĘCY)

W ZESPOLE SZKÓŁ SPECJANYCH IM. J. KORCZAKA WE WRZEŚNI

Czynności organizacyjne

LP.

ZADANIA DO REALIZACJI

FORMA REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTACJI

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego

i przygotowanie planu rozwoju.

- zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela,

- przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w internecie i czasopismach nauczycielskich.

Sierpień

2015

Wrzesień 2015

- wniosek o rozpoczęcie stażu,

- zatwierdzony przez dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego,

2.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

- gromadzenie dokumentacji,

cały okres stażu

-dokumentacja,

3.

Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju

- przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju,

- uzyskanie oceny dorobku zawodowego,

maj – czerwiec 2018

- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,

- ocena dorobku zawodowego,

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły( § 8ust.2 pkt.1).

LP.

ZADANIA DO REALIZACJI

FORMA REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTACJI

1.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności przez aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu.

- uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły (kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne, konferencje),

okres trwania stażu

- zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia,

2.

Doskonalenie własnego warsztatu pracy

- tworzenie i gromadzenie scenariuszy zajęć, indywidualnych planów rewalidacyjno – wychowawczych, planów dydaktycznych,

- wykorzystanie edukacyjnych programów multimedialnych w pracy z dziećmi,

- tworzenie własnych prezentacji multimedialnych na potrzeby zajęć i uroczystości szkolnych

okres trwania stażu

- plany, sprawozdania,

- scenariusze imprez, prezentacje multimedialne

3.

Realizacja podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.

- współpraca z rodzicami.

- uczestnictwo w procesie doskonalenia nauczycieli.

- aktywne uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej.

- systematyczna współpraca z nauczycielami w szkole, pedagogiem, psychologiem.

okres trwania stażu

- zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego,

protokoły rad pedagogicznych,

zapisy w dzienniku, w kartach obserwacji

4.

Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego funkcjonowania w zespole klasowym lub podczas zajęć indywidualnych.

Monitorowanie przebiegu procesu edukacyjno-wychowawczego.

- zbieranie informacji na temat ucznia – rozmowy z rodzicami, pedagogiem, psychologiem, nauczycielami, bieżąca analiza akt ucznia,

- okresowa ocena postępów uczniów,

okres stażu

- notatki w dzienniku,

sprawozdania z realizacji zajęć,

- ocena semestralna i roczna na podstawie pracy ucznia

5.

Rozwijanie u uczniów zdolności i zainteresowań artystycznych i religijnych.

- przygotowanie uczniów do konkursów o tematyce religijnej (teatralnych, plastycznych, muzycznych)

- angażowanie uczniów do udziału w rekolekcjach

okres stażu

- dyplomy uczniów

- podziękowania

6.

Wymiana ...