Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
Nauczyciel odbywający staż:
Opiekun stażu:
Czas odbywania stażu:
Miejsce pracy:
§ 8.2.1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
L.p.
DZIAŁALNOSC, ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
1.
Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego.
Przeanalizowanie zasad funkcjonowania szkoły, jej zadań i potrzeb w oparciu o stosowne dokumenty.
Organizowanie własnego warsztatu pracy.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii i szeroko rozumianej profilaktyki.
Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów
Działania z zakresu profilaktyki szkolnej
Analiza przepisów prawa oświatowego pod kątem awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego:
Karta Nauczyciela,
ustawy, rozporządzeń MEN.
Opracowanie na podstawie w/w dokumentów Planu Rozwoju Zawodowego.
Analiza dokumentacji szkoły:
Statutu Szkoły,
Programu Rozwoju Szkoły,
Programu Wychowawczego Szkoły wraz z Programem Profilaktyki,
Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania,
Regulaminów wewnętrznych.
Aktywne uczestnictwo w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty (np. Roczny Szkolny Program Wychowawczy, Roczny Szkolny Program Profilaktyki, Plan Pracy Zespołu Wychowawczego).
Opracowywanie Planu Pracy Pedagoga Szkolnego – na każdy rok szkolny oddzielnie – z uwzględnieniem zadań statutowych szkoły i zgodnie z wymaganiami obowiązujących procedur.
Przygotowanie gabinetu pedagoga szkolnego (odpowiednie wyposażenie, wystrój – celem stworzenia odpowiedniej, przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozmowom indywidualnym z uczniami, rodzicami i nauczycielami).
Studiowanie fachowej literatury, poradników metodycznych, korzystanie z multimedialnych źródeł informacji.
Opracowywanie scenariuszy jednostek lekcyjnych, materiałów pomocniczych, plansz graficznych, gazetek ściennych, pomocy dydaktycznych oraz konstruowanie ankiet tematycznych, zgodnie z potrzebami szkoły.
Śledzenie na bieżąco ofert wydawniczych oraz zaopatrzenie się w nowe pozycje, a także przeglądanie i korzystanie ze stron internetowych.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych) adekwatnych do potrzeb szkoły ( warsztaty, kursy, szkolenia, konferencje metodyczne, kursy kwalifikacyjne).
Samokształcenie – studiowanie literatury fachowej i wykorzystywanie jej w codziennej pracy.
prowadzenie indywidualnych spotkań
konsultacje dla rodziców i uczniów
prowadzenie zajęć/warsztatów dla rodziców w ramach pedagogizacji
organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami w ramach pedagogizacji
prowadzenie zajęć z terapii pedagogicznej
prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii;- prowadzenie zajęć wychowawczych
prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych
prowadzenie zajęć dla uczniów w ramach realizacji szkolnych programów;
profilaktyka uzależnień,
przeciwdziałanie przemocy i agresji,
profilaktyka zdrowia,
organizowanie pogadanek dla uczniów ze specjalistami
Na bieżąco – w ciągu trwania stażu.
Wrzesień 2015
Wrzesień 2015 r. oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu.
Wrzesień każdego roku szkolnego.
Wrzesień każdego roku szkolnego i w zależności od potrzeb ...