Dodaj publikację
Autor
Marcin Wielki
Data publikacji
2018-04-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na dyplomowanego - pedagog szkolny.
 Pobierz (docx, 27,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Nauczyciel odbywający staż:

Opiekun stażu:

Czas odbywania stażu:

Miejsce pracy:

§ 8.2.1.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

L.p.

DZIAŁALNOSC, ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI

1.

Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego.

Przeanalizowanie zasad funkcjonowania szkoły, jej zadań i potrzeb w oparciu o stosowne dokumenty.

Organizowanie własnego warsztatu pracy.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii i szeroko rozumianej profilaktyki.

Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Organizowanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów

Działania z zakresu profilaktyki szkolnej

Analiza przepisów prawa oświatowego pod kątem awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego:

Karta Nauczyciela,

ustawy, rozporządzeń MEN.

Opracowanie na podstawie w/w dokumentów Planu Rozwoju Zawodowego.

Analiza dokumentacji szkoły:

Statutu Szkoły,

Programu Rozwoju Szkoły,

Programu Wychowawczego Szkoły wraz z Programem Profilaktyki,

Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania,

Regulaminów wewnętrznych.

Aktywne uczestnictwo w procesie tworzenia dokumentów szkoły w oparciu o wymagania reformy oświaty (np. Roczny Szkolny Program Wychowawczy, Roczny Szkolny Program Profilaktyki, Plan Pracy Zespołu Wychowawczego).

Opracowywanie Planu Pracy Pedagoga Szkolnego – na każdy rok szkolny oddzielnie – z uwzględnieniem zadań statutowych szkoły i zgodnie z wymaganiami obowiązujących procedur.

Przygotowanie gabinetu pedagoga szkolnego (odpowiednie wyposażenie, wystrój – celem stworzenia odpowiedniej, przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozmowom indywidualnym z uczniami, rodzicami i nauczycielami).

Studiowanie fachowej literatury, poradników metodycznych, korzystanie z multimedialnych źródeł informacji.

Opracowywanie scenariuszy jednostek lekcyjnych, materiałów pomocniczych, plansz graficznych, gazetek ściennych, pomocy dydaktycznych oraz konstruowanie ankiet tematycznych, zgodnie z potrzebami szkoły.

Śledzenie na bieżąco ofert wydawniczych oraz zaopatrzenie się w nowe pozycje, a także przeglądanie i korzystanie ze stron internetowych.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych) adekwatnych do potrzeb szkoły ( warsztaty, kursy, szkolenia, konferencje metodyczne, kursy kwalifikacyjne).

Samokształcenie – studiowanie literatury fachowej i wykorzystywanie jej w codziennej pracy.

prowadzenie indywidualnych spotkań

konsultacje dla rodziców i uczniów

prowadzenie zajęć/warsztatów dla rodziców w ramach pedagogizacji

organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami w ramach pedagogizacji

prowadzenie zajęć z terapii pedagogicznej

prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii;- prowadzenie zajęć wychowawczych

prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych

prowadzenie zajęć dla uczniów w ramach realizacji szkolnych programów;

profilaktyka uzależnień,

przeciwdziałanie przemocy i agresji,

profilaktyka zdrowia,

organizowanie pogadanek dla uczniów ze specjalistami

Na bieżąco – w ciągu trwania stażu.

Wrzesień 2015

Wrzesień 2015 r. oraz na bieżąco w trakcie trwania stażu.

Wrzesień każdego roku szkolnego.

Wrzesień każdego roku szkolnego i w zależności od potrzeb ...