Dodaj publikację
Autor
Marta Czapiewska
Data publikacji
2018-04-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zawiera szczegółowy opis lekcji otwartej z wykorzystaniem platformy interaktywnej kahoot!
 Pobierz (doc, 41,0 KB)

Podgląd treści


KONSPETK LEKCJI OTWARTEJ PRZEPROWADZONEJ PRZEZ MARTĘ CZAPIEWSKA W KLASIE 7 D DNIA 11.04.2018 r.

Temat lekcji: Was ist das? Das ist ein Kuli.
Cel główny lekcji: Utrwalenia nazw przyborów szkolnych. Różnicowanie rodzajników określonych i nieokreślonych w mianowniku.
Cele operacyjne lekcji:
Uczeń zna:
▪ nazwy przyborów szkolnych i ich rodzajniki określone
▪ zna prawidłową pisownię i wymowę poznanych słówek
▪ rodzaje rodzajników w mianowniku
Uczeń umie:
▪ nazwać przybory szkolne i podać właściwy rodzajnik określony
▪ właściwie wymówić i zapisać poznane słówka
▪ zamienić rodzajnik określony na nieokreślony w mianowniku
Uczeń rozumie:
▪ słownictwo związane z przyborami szkolnymi
▪ zasadę stosowania rodzajników określonych i nieokreślonych
Cele lekcji w języku zrozumiałym dla ucznia:
▪ poznasz pojecie rodzajnika określonego i nieokreślonego
▪ dowiesz się, kiedy stosujemy dany rodzajnik
▪ nauczysz się zamieniać rodzajniki określone na nieokreślone w mianowniuku
Typ lekcji: Utrwalająca podstawy uczniów oraz wprowadzająca i zaznajamiająca z nowym materiałem
Metody nauczania: poszukujące, eksponujące, praktyczne, praca w parach heterogenicznych i homogenicznych
Środki dydaktyczne: platforma do tworzenia interaktywnych quizów „Kahoot” /www.kahoot.com/, smartphony, prezentacja power point, materiały dodatkowe (opracowanie własne)
Zasady nauczania: poglądowości, wiązania teorii z praktyką, trwałości wiedzy, indywidualności, stopniowania trudności

Przebieg lekcji
1. Powitanie i sprawy organizacyjne.
2. Gra interaktywna z wykorzystaniem platformy interaktywnej kahoot – przypomnienie nazw przyborów szkolnych z rodzajnikami określonymi – praca w parach heterogenicznych.
3. Zapisanie tematu lekcji oraz wyjaśnienie celów głównych lekcji.
4. Wprowadzenie nowych informacji dotyczących rodzajników w mianowniku oraz zasad ich stosowania. Wklejenie krótkiej notatki. Zabawa „ Dwie torebki” – uczniowie otrzymują obrazki przyborów szkolnych wraz z nazwami, które są zapisana na dwa sposoby : z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym. Zadaniem uczniów jest wrzucenie karteczek do odpowiedniej torebki z napisem „rodzajnik określony” lub „ rodzajnik nieokreślony”.
5. Gra interaktywna z wykorzystaniem platformy interaktywnej kahoot – zamiana rodzajnika określonego na nieokreślony. Celem gry jest sprawdzenie poziomu zrozumienia nowych zagadnień. Praca w parach heterogenicznych.
6. Rekapitulacja – prezentacja wyników, nagrodzenie zwycięzców plusami (miejsca 1-3). Uczniowie odpowiadają na pytania/ kończą zdania :
▪ Dzisiaj na lekcji nauczyłem się…
▪ Z dzisiejszej lekcji na pewno zapamiętam…
▪ Wiem, że muszę jeszcze poćwiczyć…
▪ Najbardziej podobało mi się …
7. Rozdanie kart pracy i wyjaśnienie zadania domowego. Zadanie domowe zostały indywidualnie dopasowane do możliwości i poziomu zaawansowania uczniów.

Lista obecności na lekcji otwartej – 11.04.2018r.
1. ……………………………………………………
2. ……………………………………………………
3. ……………………………………………………
4. ……………………………………………………
5. ……………………………………………………
6. ……………………………………………………