Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć świetlicowych
w internacie SOSW dla Dzieci Niesłyszących
Temat: Od karteczki do książeczki czyli jak autor tworzył książki dla dzieci
z cyklu Origami z wierszykami.
Miejsce: Świetlica grupy w internacie
Uczestnicy: Uczniowie klasy I, III, V, VI, VII
Czas trwania: 45 - 60 minut
Temat: Od karteczki do książeczki. Jak tworzyłam książeczki dla dzieci pt.
Origami z wierszykami.
Miejsce: Świetlica grupy w internacie
Uczestnicy: Uczniowie klasy I, III, V, VI, VII
Czas trwania: 45 - 60 minut
Cele:
rozwijanie słownictwa czynnego i biernego
•
• odczytywanie mowy z ust
• wdrażanie do czytania książek
Cele szczegółowe:
Wychowanek:
• wie, co znajduje się na stronie tytułowej książki
•
•
•
•
•
rozumie, po co to jest Numer ISBN
potrafi stworzyć własną kolorową stronę tytułową
rozumie polecenia i potrafi je wykonać
potrafi współpracować w zespole uczniowskim.
umie rozwiązać krzyżówkę
zajęć praktycznych
• pokaz
•
• przekaz audiowizualny
• odczytywanie mowy z ust
Metody pracy:
totalnej komunikacji
Formy pracy
indywidualna
•
• grupowa
Środki dydaktyczne:
laptop
•
• prezentacja "Od karteczki do książeczki"
• książki
• klej
• nożyczki
etykiety
•
• kartki papieru
• kredki
Przebieg zajęć:
• Przywitanie się z dziećmi i innymi osobami, które uczestniczą w zajęciach.
• Zaproszenie do wspólnej pracy i zabawy.
• Sprawdzenie aparatów słuchowych.
• Wybór spośród dzieci asystenta osoby prowadzącej i jednocześnie tłumacza.
• Zapoznanie dzieci z tematem i celami zajęć.
- przypomnienie, że dnia 23 kwietnia 2018 był Światowy Dzień Książki i Praw
Autorskich.
• Przedstawienie środków dydaktycznych, które będą potrzebne w czasie
realizacji tematu.
- nauczyciel pyta dzieci, jak dana pomoc się nazywa.
- dzieci odpowiadają, dokładają etykiety, czytają etykiety.
• Rozwiązywanie krzyżówki z hasłem „Czytam książki”.
- hasła do krzyżówki dzieci kolejno losują, czytają, odpowiadają i wpisują
odpowiedź do swojej krzyżówki, natomiast dziecko które wylosowało pytanie
wpisuje hasło do krzyżówki narysowanej na tablicy.
• Krótka rozmowa kierowana na temat książek.
- Co to jest?
- Jak zbudowana jest książka?
Dzieci wymieniają elementy książki, pomaga im nauczyciel.
W rozmowie kierowanej wykorzystywane są etykietki: okładka, tytuł
książki, kartki, strona tytułowa, grzbiet.
• Zaproszenie do obejrzenia prezentacji "Od karteczki do książeczki"
- nauczyciel pokazując prezentację multimedialną, opowiada co znajduje się
na slajdach.
- asystent tłumaczy na język migowy.
Po obejrzeniu prezentacji multimedialnej :
• Utrwalanie wyrazów: autor, wydawnictwo, strona, wiersz, kartka, książka,
księgarnia, tytuł oraz czynności związane z tworzeniem książki.
• Nauczyciel rozkłada na stole:
- książki Origami z wierszykami cz. I oraz Origami z wierszykami cz. II
Zima.
- wykonane kilkustronicowe notesy (zbindowane), w których dzieci będą
tworzyły swoje książki.
• Każde dziecko losuje polecenie. Czyta go i samodzielnie wykonuje.
- odszukuje tytuł książki
- w książce szuka odpowiedniej strony i wiersza
- przepisuje go zgodnie z poleceniem
- dokleja obrazek
- koloruje stronę tytułową ...