Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Koper
Data publikacji
2018-04-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania z geografii w klasie VII.
 Pobierz (docx, 20,1 KB)

Podgląd treści

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z GEOGRAFII

Klasa VII

Przedmiotowy system oceniania został opracowany zgodnie z:

Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania

Formy aktywności uczniów podlegające ocenie:

Prace pisemne – sprawdziany i kartkówki

Odpowiedzi ustne

Prace domowe

Prowadzenie zeszytu przedmiotowego i ćwiczeń

Dodatkowe pomoce potrzebne do lekcji

Praca w grupach

Prace długoterminowe – albumy, plakaty, gazetki itp.

Aktywność w czasie lekcji i działalność pozalekcyjna – konkursy, kółka itp.

Aktywność pozalekcyjna wpływająca na podwyższenie oceny:

Sukcesy w konkursach geograficznych

Działalność w kołach zainteresowań

ZASADY OCENIANIA

Każdy uczeń jest oceniany systematycznie, zgodnie z zasadami sprawiedliwości.

Wszystkie oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców.

Sprawdziany w formie testowej przeprowadzane są po zakończeniu każdego działu.

Nauczyciel zapowiada sprawdziany co najmniej tydzień wcześniej, a oddaje je poprawione w ciągu najpóźniej dwóch tygodni.

Uczeń, który uzyskał ze sprawdzianu ocenę niedostateczną, dopuszczającą może ją poprawiać (ocenę niedostateczną poprawia obowiązkowo) w terminie uzgodnionym z nauczycielem. Ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika przy pierwotnej ocenie ze sprawdzianu.

W przypadku nieobecności ucznia na sprawdzianie pisemnym ma on obowiązek napisania go w terminie ustalonym z nauczycielem (do dwóch tygodni).

Sprawdziany oceniane są punktowo, a następnie przeliczane na skalę procentową odpowiadającą poszczególnym ocenom:

0% - 30% niedostateczny

31% - 50% dopuszczający

51% - 75% dostateczny

76% - 90% dobry

91% - 100% bardzo dobry

powyżej 100% celujący

Uczeń może 2 razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do lekcji bez podania przyczyny (nie dotyczy zapowiedzianych sprawdzianów i powtórzeń wiadomości z całego działu).

Uczeń za nieprzygotowanie do lekcji (brak zeszytu ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego, podręcznika) oraz brak pracy domowej otrzymuje „ -”, trzy „-” skutkują otrzymaniem oceny niedostatecznej.

Aktywność na lekcjach, nagradzana jest „+”. Za każde 3 zgromadzone„+” uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Przez aktywność na lekcji rozumiemy częste zgłaszanie się na lekcji i udzielanie poprawnych odpowiedzi, wykonywanie dodatkowych zadań w czasie lekcji, aktywną pracę w grupie.

Uczeń nieobecny na lekcji ma obowiązek uzupełnić przerobiony zakres materiału, zadania w zeszycie ćwiczeń, notatki w zeszycie i odrobić zadania domowe.

Ocenę z bieżących tematów ( do 3 lekcji wstecz) uzyskuje uczeń z krótkich kartkówek i odpowiedzi ustnych. Kartkówki nie muszą być zapowiadane, nie podlegają poprawie.

Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas pracy pisemnej, otrzymuje ocenę niedostateczną. Za ściąganie uważa się korzystanie z podręcznika, zeszytu i innych materiałów pisanych ( ściągi) oraz podpowiedzi innych uczniów.

Sprawdzone i ocenione prace pisemne, uczeń otrzymuje do wglądu w dniu otrzymania oceny.

Na koniec semestru nie przewiduje się żadnych sprawdzianów poprawkowych czy zaliczeniowych.

Wszystkie otrzymane przez ucznia oceny są wpisywane do dziennika lekcyjnego oraz oceny z odpowiedzi ustnej do zeszytu przedmiotowego ...