Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć lekcji otwartej w edukacji wczesnoszkolnej – edukacja polonistyczna
Opracowała: Anna Iwaniuk
Temat: Recepta na ferie zimowe.
Cele ogólne:- uświadomienie uczniom zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych- kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe:- uczeń wie, w jaki sposób można bezpiecznie spędzić ferie zimowe,- wie, dlaczego należy unikać miejsc niebezpiecznych podczas zabawy- przekształca zdania z trybu oznajmującego w tryb rozkazujący- umie ocenić postępowania rówieśników,
- uczeń zna zasadę pisowni czasowników z przeczeniem nie- potrafi dobrać odpowiedni strój do pogody, warunków atmosferycznych-wie, że należy zakładać znaki odblaskowe, opaski odblaskowe
- ćwiczy wzywanie pomocy
Cele terapeutyczne:
- tworzenie warunków do możliwości osiągania sukcesu pomimo choroby oraz rozwoju umiejętności, zainteresowań , uzdolnień
Metody pracy :-słowna-oglądowa-pogadanka
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:-zagadki o tematyce zimowej-plansze i ilustracje przedstawiające zabawy na śniegu i lodzie- szablony gwiazdek do wpisania imienia
- papierowe kule
- telefon zabawka
- mazaki, arkusz papieru, kartki . kredki
- taśma - opowiadanie „Kulig”, „Sanki”PRZEBIEG ZAJĘĆ:1.Powitanie i zapoznanie z tematem zajęć.
2. Przedstawienie uczestników zajęć. 3.Odczytanie i omówienie wiersza „Sanki” Pawła Beręsewicza.4. Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych z wykorzystaniem piktogramów / historyjek obrazkowych
Kl. I Kolorowanie kółek na czerwono na tych obrazkach na których pokazano niewłaściwe zachowania dzieci, a na zielono tam gdzie zachowania są właściwe.
Karta pracy zadanie 1. – wykreślanie powtarzającej się sylaby, pozostałe sylaby utworzą nazwy przedmiotów przydatnych zimą.
Karta pracy zadanie 2.- Przeczytaj zdania i wpisz właściwe imiona bałwanków.
Kl.2 Dzieci czytają tekst Zimowe zabawy ( podręcznik kl. 2 str.80-81) Odszukiwanie zdań, w których występuje wyraz z przeczeniem nie.
Karta pracy zadanie 1 – uzupełnianie zdania nazwami czynności.
Karta pracy zadanie 2 – do podanych wyrazów dopisz wyraz z przeczeniem nie.
WYJAŚNIENIE ZASADY PISOWNI NIE Z CZASOWNIKAMI
Kl.3 Rozszyfruj telegram, zapisz jego treść
Zdania w trybie oznajmującym przekształcamy na zdania w trybie rozkazującym
Chłopczyk rzuca w kolegów twardymi śnieżkami. --- Nie rzucaj w kolegów twardymi śnieżkami!
Dzieci lepią bałwana.---- Ulepcie bałwana!!!
Kasia nie nałożyła czapki i szalika.--- Kasiu nałóż czapkę i szalik!
Karol zjeżdża z górki blisko jezdni. --- Nie zjeżdżaj blisko jezdni!
5.Opowiadanie pt. „Kulig” (załącznik 1)
- Ćwiczenie asertywności.
asertywność to przede wszystkim „umiejętność mówienia nie”, umiejętność wyrażania własnego zdania.
Wzywamy pomoc
Uczniowie wspólnie z nauczycielem rozmawiają o tym, na co należy zwrócić uwagę , by zadbać o swoje bezpieczeństwo , gdy chce się pomóc osobie poszkodowanej. Warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak
- śliska nawierzchnia,
-bliska odległość od wody i przewodów elektrycznych,
-możliwość nadjechania pojazdu
- noszenie odblasków
Odgrywanie scenek, w których przy użyciu telefonu zabawki ...