Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień awansu na nauczyciela mianowanego
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Daria Ziomek
Placówka oświatowa: Przedszkole nr 116 „Kolorowe nutki” w Poznaniu
Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2015 r. – 31.05.2018 r.)
Opiekun stażu: mgr Kinga Konieczna
……………………………………… …………………………………………..
Data zatwierdzenia planu Podpis i pieczęć dyrektora placówki
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2006 r., Dz. U. Nr 97, poz. 674, z późniejszymi zmianami);
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393).
CEL GŁÓWNY:
1. Uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
1. Uczestnictwo w pracach organów Przedszkola nr 116 „Kolorowe nutki” związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu placówki oraz potrzeb przedszkola
i środowiska lokalnego,
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego,
3. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty, w zakresie funkcjonowania placówki z uwzględnieniem jej specyfiki.
SPOSÓB REALIZACJI WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO:
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
| |
|§ 7 ust. 2, pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, |
|a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach |
|Lp. |Zadanie do wykonania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego |– Analiza przepisów prawa oświatowego;- Śledzenie strony |Wrzesień 2015 |– Kserokopie aktów prawnych; |
| | |internetowej MEN. |Cały okres stażu |- Wydruki istotnych informacji ze stron |
| | | | |internetowych |
|2. |Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do |– Złożenie wniosku do dyrektora przedszkola o rozpoczęcie stażu; |Wrzesień 2015 |– Wniosek o rozpoczęcie stażu; |
| |rozpoczęcia stażu |- Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | |- Plan rozwoju zawodowego |
|3. |Współpraca z opiekunem stażu |– Ustalenie zasad współpracy; |Cały okres stażu (według harmonogramu)|– Kontrakt i harmonogram współpracy; |
| | |- Analiza planu rozwoju zawodowego; | |- Plan rozwoju zawodowego; |
| | |- Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; | |- Harmonogram i arkusze hospitacji; |
| | |– Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, | |- Scenariusze prowadzonych zajęć |
| | |opracowanie scenariuszy zajęć, dokonywanie analizy przebiegu | | |
| | |zajęć. | | |
| | | | | |
|4. |Aktywne uczestnictwo w WDN |– Udział w wewnątrzprzedszkolnych formach ...