Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 7
Prowadzący:
Podręcznik:
Temat: Saint Patrick’s Day symbols
Data:
Cele główne:
Uczeń:
poznaje kulturę i zwyczaje krajów anglojęzycznych; ma świadomość związku między kulturą własną i obcą (II.1.9)
rozumie proste wypowiedzi ustne i pisemne (II.1.2; II.1.3)
właściwie reaguje w typowych sytuacjach (II.1.6)
stosuje strategie komunikacyjne (domyśla się znaczenia wyrazów z kontekstu) oraz kompensacyjne (upraszcza wypowiedź, wykorzystuje środki niewerbalne bądź zastępuje nieznane słowa innymi wyrazami) (II.1.13)
Cele operacyjne:
Uczeń:
potrafi wymienić symbole związane z Irlandią oraz Dniem św. Patryka
potrafi określić myśl przewodnią fragmentu wypowiedzi, znajduje w wypowiedzi określone informacje
potrafi wykonać polecenia w j.ang.
potrafi przekazać w j.pol. lub j.ang. informacje sformułowane w j.ang. (II.1.8)
potrafi wykonać zadania typu prawda/fałsz, wykonuje zadania ze słuchu, odpowiada na pytania
Cele wychowawcze:
kształtowanie postaw ciekawości i otwartości wobec innych kultur
uczeń rozwija umiejętności interpersonalne i aktywność umysłową
uczeń rozwija umiejętność współpracy w zespole i w grupach
uczeń rozwija poczucie odpowiedzialności za siebie oraz za innego ucznia; docenia wkład pracy kolegów
uczeń ma możliwość poznawania swoich mocnych i słabych stron
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, w grupach
Metody pracy: słuchowa, podająca, obrazowa, burza mózgów, audiowizualna
Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, film, kopie kart pracy, zeszyty uczniów, zielone balony, fragment nagrania British Council
Przebieg lekcji:
FAZA ORGANIZACYJNA:
Powitanie uczniów
Sprawdzenie obecności
FAZA POWTÓRZENIOWA:
Przypomnienie słów z poprzednich zajęć
FAZA PREZENTACJI:
Prezentacja tematu lekcji oraz określenie celu zajęć: poznanie symboli związanych z obchodami Dnia Św. Patryka
Rozmowa z uczniami na temat Irlandii; „burza mózgów”
Film (ciekawostki dot. Irlandii), krótkie podsumowanie
Przybliżenie uczniom obchodów Dnia św. Patryka oraz symboli związanych z tym świętem (prezentacja multimedialna)
FAZA ĆWICZEŃ (PODSUMOWUJĄCA):
Wykonywanie zadania ze słuchu; odpowiadanie w j.ang. na pytania (załącznik nr 1)
Czytanie tekstu dot. obchodów Dnia Św. Patryka w Irlandii oraz USA; wykonywania zadania prawda/fałsz (z.3, 4 worksheet załącznik nr 2)
Praca w grupach – wyszukiwanie kolokacji wyrazowych w tekście, objaśnianie symbolu na balonie (załącznik nr 3)
Podsumowanie zajęć
Zadanie domowe: dokończ kartę pracy
Załącznik nr 1
Listening (St.Patrick’s Day)
What do people do on Saint Patrick's Day?
What should you wear on St. Patrick's Day?
What do children do on St. Patrick's Day?
What do people traditionally eat on this day?
What is "Irish Coffee"?
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3