Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z zakresu matematyki dla dzieci
w oparciu o elementy „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
TEMAT ZAJĘCIA: Znajdź taki sam klocek
GRUPA: 5- latki
CEL GŁÓWNY:
- rozróżnianie cech klocków
- utrwalenie nazw figur geometrycznych
- segregowanie klocków wg wyróżnionych cech
CELE OPERACYJNE:
- rozróżnia kształty
- potrafi segregować
METODY:
- podająca
- eksponująca
- praktycznego działania
FORMY:
- indywidualna
- grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: klocki o różnych kształtach i kolorach (klocki w kształcie kwadratu, prostokąta, koła)różnej wielkości (duże i małe), obręcze
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Zabawa na powitanie „Wszyscy są…”
Pokaz klocków o różnych kształtach i kolorach – przypomnienie nazw figur geometrycznych (klocki w kształcie kwadratu, prostokąta, koła) oraz nazw kolorów.
Rozłożenie dużych obręczy na dywanie, rozdanie dzieciom klocków (każdemu po 2 klocki)
Klasyfikowanie klocków wg. polecenia nauczyciela, np. w pierwszej obręczy kładziemy klocki w kształcie koła, w drugiej obręczy kładziemy klocki w kolorze czerwonym, a w następnej obręczy kładziemy duże klocki w kształcie trójkąta i w zielonym kolorze.
Polecenia dzieciom wydajemy wg danych klocków i możliwości klasyfikowania.
Zabawa relaksacyjna „Wdech –wydech” – dzieci stoją w rozkroku , biorą wdech nosem i unoszą ręce do góry, i wydech ustami, opuszczając ręce.