Dodaj publikację
Autor
Edyta Stępień
Data publikacji
2018-05-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla klasy 2 w szkole ponadgimnazjalnej.
 Pobierz (docx, 15,2 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA FRANCUSKIEGO

Klasa: II

Liczba godzin tygodniowo: 2

Temat lekcji: Szukam pracy. – ćwiczenia komunikacyjne związane z tematem praca.

Cel ogólny

Uczeń rozumie krótki tekst zawierający poznane zwroty i konstrukcje z tematu praca.

Cele operacyjne (uczeń umie/ potrafi)

poprawnie połączyć części ogłoszenia tak, aby tworzyło ono logiczną wypowiedź,

poprawnie wymówić i zastosować konstrukcje leksykalno-gramatyczne poznane w trakcie lekcji,

zrozumieć polecenia, pytania i sugestie nauczyciela w języku francuskim zawierające poznane konstrukcje

Kompetencje kluczowe

Doskonalenie skutecznego porozumiewania się z rozmówcą

Efektywne działanie w zespole i indywidualnie

Odniesienie do Podstawy Programowej

Standard I. Znajomość środków językowych

- zna proste struktury leksykalno-gramatyczne umożliwiające formułowanie pytań i odpowiedzi

Standard II. Rozumienie wypowiedzi

- stwierdza czy tekst zawiera określone informacje

- wyszukuje w tekście znane mu konstrukcje potrzebne do zrozumienia tematu

- selekcjonuje informacje i określa kontekst komunikacyjny

Standard III. Tworzenie wypowiedzi

- stosuje poprawne środki leksykalno-gramatyczne adekwatne do ich funkcji

- wypowiada się w określonej formie

Standard IV. Reagowanie na wypowiedzi

- poprawnie stosuje środki językowe

Standard V. Przetwarzanie wypowiedzi

- przetwarza tekst w języku francuskim

Zadania Szkoły

Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe poprzez pozytywną informację zwrotną dotyczącą indywidualnych umiejętności językowych

Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego

Zapewnienie dostępu do materiałów autentycznych

Metody nauczania

a) metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa)

- poszukująca

b) metoda praktyczna

- ćwiczebna

Formy pracy

- w grupach

indywidualna

zbiorowa

Środki dydaktyczne

podręcznik „Francofolie express 1”

zeszyt ćwiczeń do podręcznika

płyta CD do podręcznika

Internet i rzutnik

Przebieg zajęć:

1. Czynności organizacyjne i wprowadzenie (10 min)

Przypomnienie słownictwa związanego z pracą.

Sprawdzenie pracy domowej.

Nauczyciel wyświetla na rzutniku obrazek i zadaje uczniom pytania do niego.

(Pytania nauczyciela mają nakierować uczniów tak, aby pojawiła się wypowiedź dotycząca rozmowy o pracę)

Kolejnym zadaniem uczniów jest ułożenie w odpowiedniej kolejności etapów zw. z pracą (ćw. 3/100). Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne jest przetłumaczenie wyrażeń. W tym celu nauczyciel rozdziela wyrażenia do przetłumaczenia ze słownikiem znajdującym się na końcu książki, a przy sprawdzeniu każdy z uczniów ma szanse zanotować sobie ich znaczenie.

2. Zastosowanie (30 min.)

W tej części uczniowie wykonują trzy ćwiczenia polegające na zrozumieniu tekstu (czytanego i słuchanego)

a) Ćwiczenia 5 na stronie 101 jest ćwiczeniem polegającym na poprawnym zrozumieniu sytuacji, w której osoba przyjmuje się do pracy. Uczniowie słuchają dialogu dwukrotnie i wykonują ćwiczenie indywidualnie.

b) Następnie, uczniowie czytają krótkie ogłoszenia (podręcznik, ćw. 3 strona 99). Ich zadaniem jest połączyć ogłoszenie z opisem osoby, która mogłaby wykonywać tę pracę ...