Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
L.p.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
TERMIN
1.
Analiza procedur awansu zawodowego
Poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego, śledzenie zmian dotyczących prawa oświatowego.
Udział w szkoleniach związanych z procedurami i zadaniami niezbędnymi w procesie awansu zawodowego.
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i opracowanie planu rozwoju zawodowego
Zaświadczenia,
wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego.
Okres stażu
Wrzesień 2015 r.
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i przygotowanie sprawozdania
Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń i świadectw mających znaczenie dla podsumowania dotychczasowej pracy.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Dokumenty poświadczające,
sprawozdanie
Okres stażu
Maj 2018
3.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie doskonalenia kompetencji zawodowych.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela.
Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych
Obserwowanie lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli
Śledzenie zmian związanych z nową podstawą programową
Udział w tworzeniu dokumentów szkolnych
Zaświadczenia
Notatki
Protokoły Rady
Okres stażu
4.
Analiza i wykorzystanie w procesie dydaktycznym wyników z matury w celu podnoszenia jakości pracy szkoły
Analiza raportów OKE.
Analiza i opracowanie wyników z egzaminu maturalnego z języka francuskiego
Opracowania wyników
Okres stażu
5.
Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów
Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka francuskiego
Analiza WSO oraz regulaminu oceniania zachowania.
Dokładne informowanie uczniów i rodziców o sposobach oceniania z przedmiotu i zachowania.
Zaświadczenia
Wpisy w dzienniku
Okres stażu
Zebrania z rodzicami (zgodnie z harmonogramem zebrań)
6.
Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej
Tworzenie bazy testów i sprawdzianów
Gromadzenie oraz samodzielne opracowanie pomocy dydaktycznych
Stosowanie aktywizujących metod nauczania
Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu maturalnego z języka francuskiego
Dostosowanie procesu dydaktycznego do potrzeb i możliwości ucznia: indywidualne konsultacje, praca z uczniem zdolnym, pomoc uczniom mającym problemy w nauce
Aktywna realizacja zadań wychowawczych szkoły: zbieranie informacji o sytuacji rodzinnej ucznia, stanie zdrowia, współpraca z rodzicami, rozwiązywanie problemów wychowawczych, realizowanie programu wychowawczego szkoły, systematyczne informowanie rodziców o zachowaniu i postępach w nauce
Testy i sprawdziany
Wykaz wykonanych pomocy dydaktycznych
Scenariusze lekcji
Wpisy w dzienniku
Notatki, sprawozdania
Notatki
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Okres stażu
Cały okres stażu
Cały ...